کشف ۴۰ هزار قوطی پنیر تقلبی در مشهد

کد خبر: 889697

کارشناس‌مسؤول اداره بازرسی سازمان صمت خراسان رضوی از کشف ۴۰ هزار قوطی پنیر تقلبی به ارزش ۷۰ میلیون تومان در مشهد خبر داد.

کشف ۴۰ هزار قوطی پنیر تقلبی در مشهد

مهدی مقدسی، گفت: در بازدید‌های مشترکی که با همکاران در معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد داریم، از یک واحد تولیدی که متعلق به استان‌های غرب کشور است، ۴۰ هزار قوطی پنیر خامه‌ای تقلبی به‌ارزش ۷۰ میلیون تومان کشف کردیم.

کارشناس مسؤول اداره بازرسی سازمان صمت خراسان رضوی افزود: در آزمایشی که در معاونت غذا و دارو علوم پزشکی انجام شد، میزان استاندارد استرول‌های پنیر‌ها بیش از دو برابر حد مجاز بود.

وی با بیان اینکه این واحد تولیدی با حذف روغن حیوانی از مارگارین و روغن گیاهی استفاده می‌کرد خاطرنشان کرد: این پنیر‌ها به سلامت مصرف کنندگان در طول چند ماه آسیب می‌زند و مشکلات قلبی عروقی ایجاد می‌کند.

مقدسی اظهار کرد: این محموله بررسی و توقیف شد و پرونده تشکیل شده را به تعذیرات حکومتی ارسال کردیم، تولیدکنندگان نیز از طریق تعذیرات در آینده احضار می‌شوند تا توضیحات لازم را ارائه دهند.

کارشناس مسؤول اداره بازرسی سازمان صمت خراسان رضوی یادآور شد: باید در نظارت بر واحد‌های تولیدی دقت لازم را انجام شودتا در این موقعیت که برخی واحد‌ها گران فروشی می‌کنند در کنار آن خوراک تقلبی را به‌خورد مردم ندهند که به سلامتشان آسیب برسد.

وی عنوان کرد: این پنیر‌های تقلبی با توجه به اینکه غیرقابل مصرف هستند باید به‌مواد دیگری برای استفاده در صنعت تبدیل شوند و مستقیم قابلیت استفاده انسانی ندارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها