ماده غذایی که چربی‌تان را پایین می‌آورد

کد خبر: 898711

استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس با اشاره به اینکه قارچ‌ها سرشار از آهن هستند، گفت: تولید قارچ به دلیل نیاز نداشتن به فضای زیاد و کم هزینه بودن مقرون به صرفه است.

ماده غذایی که چربی‌تان را پایین می‌آورد

خبرگزاری ایسنا: استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس با اشاره به اینکه قارچ‌ها سرشار از آهن هستند، گفت: تولید قارچ به دلیل نیاز نداشتن به فضای زیاد و کم هزینه بودن مقرون به صرفه است.

سهیلا مرادپور، کارشناس کشاورزی با بیان اینکه استان مازندران و شمال کشور به جهت دارا بودن رطوبت کافی محل مناسبی برای پرورش و تولید قارچ خوراکی محسوب می‌شود، اظهار کرد: کشاورزان در شمال کشور به خصوص استان‌های مازندران و گیلان شالیکار هستند و پس از برداشت برنج نیمی از سال بیکار بوده و زمین شالی هم خالی می‌ماند.

وی با بیان اینکه کشاورزان پس از برداشت برنج می‌توانند به سمت تولید قارچ که بسیار هم مفید و سودآور است روی بیاورند، یادآور شد: بر اساس بررسی‌ها و آزمایشاتی که صورت گرفته بزرگترین خاصیت قارچ، ضد سرطان بودن آن است به خصوص که این گیاه از سرطان خون جلوگیری می‌کند.

استاد دانشگاه آزاد چالوس و پیام نور نوشهر از قارچ به عنوان محصولی سرشار از آهن یاد کرد و گفت: این ماده مغذی دارای ویتامین B۱، A.، C.، K. (پتاسیم)، مواد معدنی و سرشار از انرژی بوده و همچنین برای تنظیم فشار خون، کاهش کلسترول و لاغری بسیار مفید است.

مرادپور با تاکید براینکه مصرف قارچ در خانم‌ها به دلیل سیکل قاعدگی و کمبود آهن باید بیشتر از آقایان باشد، تصریح کرد: در آقایان نیز مصرف قارچ برای جلوگیری از سرطان پروستات بسیار مفید است، اما این ماده مغذی برای کسانی که مشکل معده دارند توصیه نمی‌شود.

وی افزود: به دلیل خواص فراوان، مصرف یک وعده قارچ در سبد غذایی خانواده‌ها توصیه می‌شود.

این کارشناس کشاورزی با بیان اینکه کشت قارچ بسیار آسان است و نیاز به فضای زیادی ندارد، افزود: پرورش قارچ توسط همه افراد چه فارغ التحصیل دانشگاه و چه افراد عادی انجام می‌شود و این تولید نیاز به تخصص خاصی ندارد.

مرادپور با تاکید بر اینکه قارچ رطوبت دوست و گرما دوست است، خاطرنشان کرد: بنابراین این محصول پرفایده در شمال کشور به خوبی پرورش می‌یابد و تنها نیازمند مراقبت و رعایت برخی نکات بهداشتی است.

وی با اشاره به اینکه قارچ به آلودگی بسیار حساس است، تصریح کرد: قارچ خوراکی بیش از ۵۰ نوع دارد، اما در مازندران و به طور کل استان‌های شمالی فعلا قارچ دکمه‌ای و صدفی تولید می‌شود.

مرادپور ادامه داد: طی سال‌های اخیر گرایش به تولید قارچ افزایش یافته است، اما فضا برای کار بیشتر وجود دارد؛ با توجه به اینکه اکثر فارغ التحصیلان ما که بیکار هستند می‌توانند به تولید قارچ روی بیاورند، زیرا از نظر اقتصادی به صرفه است و نیازمند فضا و سرمایه زیادی نیست.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها