وزیر بهداشت: شاخص‌های بهداشتی مناطق زلزله‌زده بهبود یافته است

کد خبر: 907292

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بهبود شاخص‌های بهداشتی در مناطق زلزله‌زده نسبت به قبل از زلزله سال گذشته خبر داد.

وزیر بهداشت: شاخص‌های بهداشتی مناطق زلزله‌زده بهبود یافته است

خبرگزاری مهر: حسن قاضی‌زاده هاشمی ظهر امروز در مراسم افتتاح بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) قصرشیرین اظهار داشت: بعد از دوران دفاع مقدس خدمت‌رسانی در حادثه‌ای که در کرمانشاه اتفاق افتاد بی‌نظیر بود.

وی با اشاره به حضور نیرو‌های امدادی و درمانی و نظامی در ساعات اولیه بعد از وقوع زلزله گفت: انجام چند صد عمل جراحی در کمتر از ۲۴ ساعت بی نظیر بود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: بعد از زلزله تا پایان سال هر هفته یک دانشگاه مسئول این مناطق بود تا شاهد کاهش آلام و بهبود مسائل بهداشتی باشیم و کار بسیار خوبی انجام شد.

وی گفت: امروز می‌توانیم ادعا کنیم شاخص‌های بهداشتی نسبت به قبل از زلزله بهتر شده و بیماری‌هایی همچون سالک و همچنین مرگ و میر مادران باردار و نوزدان به دلیل دسترسی بیشتر به خدمات بهداشتی بهبود یافته است.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: تقریبا تمام کار‌ها د. راین مناطق به سرانجام رسیده است و البته دولت هم خوش شانس بود که استاندار باتجربه‌ای در این استان بود و اگر نبود این حادثه اینگونه مدیریت نمی‌شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: چند کار باقی مانده؛ بیمارستان اسلام‌آباد غرب قرار است توسط راه و شهرسازی مقاوم سازی شود، یک بیمارستان دیگر را بانک‌ها متقبل شدند، اما هنوز معطل مانده است و بیمارستان سرپل ذهاب در حال ساخت است و تا سال آینده تمام می‌شود.

وی با بیان اینکه بیمارستان ثلاث باباجانی که باید ساخته شود مشکلات قانونی زمین دارد و باید سال آینده به بهره‌برداری برسد، گفت: امیدوارم سریعتر بتوانیم از این بحران ناخواسته عبور کنیم.

قاضی‌زاده هاشمی بیان داشت: زلزله اخیر نشان داد که اگر درست عمل می‌کردیم خانه‌ها آوار نمی‌شد و دولت و مجلس باید تلاش کنند تا مقاوم سازی کنیم، چون خسارات اقتصادی و تلفات انسانی در صورت تکرار این حوادث بسیار بیشتر از هزینه بازسازی خواهد بود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: در استان کرمانشاه کار‌های خوبی شروع کردیم که یکی پس از بهره برداری می‌شود؛ عملیات اجرایی بیمارستان روانسر هفته آینده شروع می‌شود و بیمارستان پاوه هم در حال پایان است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها