بدون دارو از شر وسواس فکری خلاص شوید

کد خبر: 918077

آیا می‌توان وسواس فکری را بدون دارو درمان کرد؟ گرچه بسیاری افراد جذب سروتونین و کلومیپرامین را برای درمان وسواس فکری موثر می‌دانند، اما بدون دارو نیز می‌توان این وسواس را درمان کرد. با استفاده از این روش‌ها بدون عوارض جانبی دارو‌ها می‌توان از شر وسواس فکری خلاص شد.

بدون دارو از شر وسواس فکری خلاص شوید

سرویس جامعه فردا: آیا می‌توان وسواس فکری را بدون دارو درمان کرد؟ گرچه بسیاری افراد جذب سروتونین و کلومیپرامین را برای درمان وسواس فکری موثر می‌دانند، اما بدون دارو نیز می‌توان این وسواس را درمان کرد. با استفاده از این روش‌ها بدون عوارض جانبی دارو‌ها می‌توان از شر وسواس فکری خلاص شد.

درمان رفتاری - شناختی

این درمان به بیمار کمک می‌کند که الگو‌های فکری خود و مواردی که روی بیماری‌اش تاثیر می‌گذارد را کشف کند. این روش سال‌ها در ایالات متحده و اروپا استفاده شده است. در زیر شاخه‌های این درمان شاخه‌هایی مثل تعهد و پذیرش درمانی وجود دارد.

مواجه درمانی

این روش نیز در بسیاری افراد بدون استفاده از دارو موثر بوده است. درباره این درمان توصیه می‌شود که حتما با پزشک متخصص مشورت شود. این درمان ممکن است برای همه افراد مناسب و موثر نباشد. به ویژه اینکه این درمان برای افرادی که دارای افسردگی و اختلال دوقطبی هستند، نمی‌تواند پاسخگو باشد. این نوع درمان یک شکل خاص از درمان شناختی و رفتاری است که همزمان دو هدف را پیگیری می‌کند؛ مواجهه و پیشگیری از پاسخ. در هنگام مواجهه فرد را با وضعیتی که در آن دچار اضطراب و وسواس می‌شود، قرار می‌دهند. سپس بر اساس مرحله پاسخ به او گفته می‌شود که در برابر اضطراب ناشی از وسواس مقاومت کند. این مراحل توسط یک متخصص بالینی انجام می‌شود. کسی که می‌تواند به خوبی به شما کمک کند، عوامل وسواستان را پیدا کنید. این کار باید با برنامه ریزی و طی چند مرحله انجام شود.

پاسخ ندادن به عوامل وسواس بسیار دشوار است. چون باید از شر احساساتی که به شکل ناخواسته به وجود می‌آید، خلاص شد. اما یک متخصص به فرد کمک می‌کند که در آن شرایط دشوار به زندگی‌اش و افرادی که دوست دارد، فکر کند. این مرحله به واقع سخت‌ترین بخش درمان وسواس فکری بدون دارو است.

منبع: دنیاک

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها