رفع دندان درد با روش‌های خانگی و طبیعی

کد خبر: 935400

اگر دندان درد دارید، مهم است بدانید که ریشه ناراحتی شما چیست. سپس، می‌توانید بهترین راه را برای از بین بردن درد، تورم و یا سایر علائم پیدا کنید. اگر باردارید، شیر ده هستید یا هرگونه دارویی مصرف می‌کنید که ممکن است با این دارو‌ها تداخل داشته باشد، قبل از استفاده از هر یک از دارو‌های زیر، باید با دندانپزشک خود صحبت کنید.

رفع دندان درد با روش‌های خانگی و طبیعی

اگر دندان درد دارید، مهم است بدانید که ریشه ناراحتی شما چیست. سپس، می‌توانید بهترین راه را برای از بین بردن درد، تورم و یا سایر علائم پیدا کنید. اگر باردارید، شیر ده هستید یا هرگونه دارویی مصرف می‌کنید که ممکن است با این دارو‌ها تداخل داشته باشد، قبل از استفاده از هر یک از دارو‌های زیر، باید با دندانپزشک خود صحبت کنید. شستشو با آب نمک برای بسیاری از افراد یک شستشو با آب نمک درمان اولیه بسیار مناسبی است. آب نمک یک ماده ضدعفونی کننده طبیعی است و می‌تواند به کاهش ذرات غذایی و آلودگی‌هایی که ممکن است بین دندان‌های شما گیر کرده باشد کمک کند. درمان دندان درد با آب نمک همینطور می‌تواند به کاهش التهاب و بهبود زخم‌های دهانی کمک کند. برای استفاده از این روش، ۱/۲ قاشق چای خوری (چای سیاه) را به یک لیوان آب گرم اضافه؛ کرده و این محلول به عنوان دهانشویه استفاده کنید..

شستشو با هیدروژن پراکسید شستشو با هیدروژن پراکسید نیز ممکن است به رفع درد و التهاب کمک کند. علاوه بر از بین بردن باکتری ها، پراکسید هیدروژن می‌تواند پلاک دندان را کاهش داده و خونریزی لثه‌ها را بهبود بخشد. اطمینان حاصل کنید که پراکسید هیدروژن را به اندازه کافی رقیق کنید. برای انجام این کار، ۳ درصد پراکسید هیدروژن را با آب مقطر مخلوط کرده و از آن به عنوان دهانشویه استفاده کنید. این محلول را نباید فرو ببرید. کمپرس سرد ممکن است از یک کمپرس سرد برای ا. رفع احساس درد استفاده کنید، به ویژه اگر زخم یا آسیبی موجب دندان درد شده است. استفاده از کمپرس سرد باعث می‌شود که رگ‌های خونی در این منطقه تنگ شوندو این موجب درد شدیدتر میشود. کمپرس سرد همچنین می‌تواند تورم و التهاب را کاهش دهد. برای استفاده از این روش، یک کیسه یخ را به مدت ۲۰ دقیقه روی منطقه آسیب دیده نگه دارید. می‌توانید هر چند ساعت یک بار این کار را تکرار کنید..

کیسه‌های چای نعناع

کیسه‌های چای نعناع می‌توانند برای رفع درد وتسکین لثه حساس استفاده شوند. قبل ازاستفاده از کیسه چای نعناع آنرا خنک کنید به طوری که هنوزمقداری گرم باشد. همچنین می‌توانید این روش‌ها را جابجا کنید و از آن برای خنک کردن، و نه گرم کردن ناحیه آسیب دیده استفاده کنید. برای انجام این کار، یک کیسه چای استفاده شده را برای چند دقیقه در فریزرگذاشته و سپس کیسه را به دندان خود بمالید. درباره مزایای نعناع برای سلامتی بیشتر بدانید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها