رعایت بهداشت فردی بهترین راه پیشگیری از کرونا

کد خبر: 977745

مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: بهترین راه پیشگیری از ویروس کرونا رعایت نکات بهداشت فردی و اجتماعی است.

رعایت بهداشت فردی بهترین راه پیشگیری از کرونا

باشگاه خبرنگاران جوان: کیانوش جهان پور، مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت اظهار کرد: هیچ یک از انواع ماسک‌ به طور قطع نمی‌تواند جلوی انتقال عفونت یا ویروس به سیستم تنفسی را بگیرد به همین دلیل بهترین راه برای پیشگیری از بیماری‌های تنفسی از جمله عارضه ویروس کرونای جدید؛ رعایت بهداشت فردی، شستشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون و نداشتن تماس دست با دهان، بینی و چشم است.

او ادامه داد: بر اساس دستورالعمل سازمان بهداشت جهانی استفاده از ماسک‌های طبی به مردم توصیه نمی‌شود و کاربرد این ماسک‌ها بیشتر برای کارکنان مراکز درمانی و افراد در معرض تماس مستقیم با بیماران است.

مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: ویروس کرونا هیچ واکسن یا دارویی ندارد به همین دلیل بهترین راه پیشگیری، رعایت نکات بهداشت فردی و اجتماعی است. بیشتر بخوانید: انتقاد وزیر بهداشت از روزنامه دولت در انتشار خبر مرگ زن تهرانی مشکوک به کروناویروس گفتنی است، امروزه مردم برای جلوگیری از ابتلا به بیماری کرونای جدید اقدام به تهیه ماسک می‌کنند، اما باید به این نکته توجه داشته باشند که ماسک‌های جراحی که در مراکز درمانی برای انجام عمل‌های جراحی مورد استفاده قرار می‌گیرد از ورود قطرات ریز مایعات و یا ذرات درشت معلق در هوا به سیستم تنفسی است و فقط ماسک‌های تخصصی N۹۵ برای کاهش احتمال ورود ویروس به سیستم تنفسی طراحی شده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها