آخرین آمار کرونا در استان‌ها

کد خبر: 980984

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز آخرین آمار کرونایی‌ها در آذربایجان شرقی را ۹ فوتی، ۸۷ مبتلا و ۳۳ بهبود یافته اعلام کرد.

آخرین آمار کرونا در استان‌ها

خبرگزاری تسنیم: محمدحسین صومی در گفتگو با خبر شبانگاهی شبکه سهند، آخرین آمار کرونایی‌های آذربایجان شرقی را اعلام کرد و اظهار داشت: تا امروز تست آزمایشگاهی کرونا در آذربایجان شرقی برای ۸۷ نفر مثبت شده است.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته یک نفر از مبتلایان فوت کرده است، گفت: در مجموع با ۸ نفری که در روز‌های گذشته فوت کردند، متاسفانه ۹ نفر فوت کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از بهبود تعدادی از مبتلایان و آغاز ترخیص آن‌ها از دو روز گذشته خبر داد و افزود: تا امروز ۳۳ نفر از مبتلایان پس از بهبودی از بیمارستان مرخص شدند.

صومی با ابراز اینکه خوشبختانه سرعت انتشار ویروس در استان کم شده است تاکید کرد: مردم باید همچنان تا ریشه‌کنی کامل این ویروس، نکات سلامتی و بهداشت فردی را رعایت کنند و از حضور در تجمعات عمومی خودداری کنند.

فوت ۱۷ گلستانی بر اثر کرونا/ نمونه ۱۰۴ بیمار مثبت اعلام شد معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: بر اساس آخرین آمار ۱۷ گلستانی بر اثر بیماری کرونا فوت کرده‌اند و نمونه ۱۰۴ بیمار مشکوک به کرونا مثبت اعلام شده است.

به گزارش تسنیم، سراج الدین عارف نیا اظهار داشت: در حال حاضر ۸۸۷ بیمار با علائم حاد تنفسی و مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های گلستان بستری هستند و ۲۴۹ بیمار ترخیص شده‌اند.

وی افزود: از مجموع ۳۰۷ نمونه گیری، پاسخ ۲۱۰ نمونه تحویل داده شده که نمونه ۱۰۴ بیمار مثبت و ۱۰۶ بیمار منفی بوده و تا کنون شمار جان باختگان گلستانی بر اثر بیماری کرونا به ۱۷ نفر رسیده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: ممکن است تعداد بیماران مبتلا به کرونا بیش از آمار فعلی باشد، زیرا پاسخ تعدادی از نمونه‌ها تحویل داده نشده و دیگر بیمارانی که بستری هستند هم ممکن است کرونایی باشند.

افزایش آمار کرونا مثبت در هرمزگان به ۲۷ نفر/مبتلایان بندرعباس به ۱۱ نفر رسیدند

به گزارش ایسنا، هرمزگان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان از افزایش آمار کرونا مثبت به ۲۷ نفر در این استان خبرداد.

دکتر حسین فرشیدی صبح امروز (۱۷ اسفندماه) در جمع خبرنگاران، افزود: تا پایان وقت روز گذشته (۱۶ اسفند ماه) متأسفانه ۲۷ نفر در استان هرمزگان به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند.

وی در خصوص میزان پراکندگی کرونا در استان هرمزگان تصریح کرد: ۱۱ نفر در بندرعباس، ۶ نفر در قشم، ۳ نفر در کیش، ۲ نفر در پارسیان، ۱ نفر در رودان، ۱ نفر در بندرلنگه، ۱ نفر در جاسک، ۱ نفر در حاجی آباد و ۱ نفر در بستک تاکنون موارد مثبت کرونا در استان هرمزگان را شامل می‌شدند.

فرشیدی با اشاره به اینکه ۴۵۷ بیمار با تشخیص بیماری حادتنفسی تاکنون به بیمارستان هیا هرمزگان مراجعه کرده‌اند، اظهار کرد: از این تعداد ۲۱۸ نفر مشکوک و مورد نمونه‌گیری قرار گرفتند.

وی بر لزوم رعایت موارد بهداشتی و قرنطینه کردن در منزل تأکید کرد و افزود: باید در شهرستان‌های استان فضا‌هایی برای قرنطینه کردن افراد مشکوک برای سه تا شش روز در نظر گرفته شود تا بتوانیم ویروس کرونا در بدن افراد ضعیف کنیم. ثبت ۷ مورد مشکوک به کرونا در فیروزکوه

فرماندار فیروزکوه از ثبت ۷ مورد مشکوک به کرونا در این شهرستان خبر داد و گفت: شهروندان از تردد‌های غیرضروری و حضور در مراکز پرتجمع خودداری کنند.

به گزارش مهر، مهدی یوسفی جمارانی، صبح شنبه در جمع خبرنگاران از ثبت ۷ مورد مشکوک به کرونا در فیروزکوه خبر داد و اظهار داشت: تعداد ۶ الی ۷ نفر مشکوک به کرونا در قرنطینه بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان تحت مراقبت هستند.

یوسفی جمارانی با اشاره به اینکه آزمایشات اولیه این افراد برای تهران ارسال شده و چنان چه جواب مثبت باشد سریعاً اعزام خواهند شد افزود: شرایط فیروزکوه نسبت به سایر شهرستان‌ها بهتر است.

فرماندار فیروزکوه با تاکید بر اینکه شهروندان از تردد‌های غیرضروری و حضور در مراکز پرتجمع خودداری کنند گفت: از خیرین تشکر می‌کنم که در جهت تهیه مواد ضدعفونی کننده و اقلام بهداشتی به کمک ما آمدند و در بین شهروندان به صورت رایگان توزیع می‌کنند که البته این اقلام محدود بوده و نیاز جامعه را آن طور که مورد انتظار است نتوانسته تأمین کند.

وی عنوان داشت: در تلاش هستیم که در روز‌های آینده کمبود اقلام بهداشتی را جبران کنیم و خوشبختانه یکی از بهترین متخصصین عفونی کشور که عضو کمیته تخصصی مبارزه با کرونا در وزارت بهداشت است، را در شهرستان داریم.

یوسفی جمارانی بیان داشت: در خصوص اسکان نوروزی تابع تصمیمات استانی هستیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها