آیا ویروس کرونا ۲ منشأ متفاوت دارد؟!

کد خبر: 981600

عضو قرارگاه ملی مبارزه با کرونا در واکنش به اظهارات یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی مبنی بر وجود ۲ نوع ویروس کرونا در کشور گفت: ویروس آنفلوآنزا و ویروس کرونا ویروس‌های RNA دار هستند.

آیا ویروس کرونا ۲ منشأ متفاوت دارد؟!

خبرگزاری تسنیم: دکتر بهروز بنیادی؛ عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان در پاسخ به این سؤال که "آیا ویروس کرونا ۲ منشأ دارد؟ " اظهار کرد: روز گذشته آقای برزگر از اعضای کمیسیون امنیت مجلس مطالبی را بیان کرد که در اصل، برداشت درستی از سخنان وزیر بهداشت نبوده است؛ ویروس‌ها به‌طور کلی به دو دسته ویروس‌های RNA دار و ویروس‌های DNA دار تقسیم می‌شوند.

این عضو قرارگاه ملی مبارزه با کرونا افزود: ویروس آنفلوآنزا و ویروس کرونا، ویروس‌های RNA دار هستند؛ شاهد این هستیم که آنفلوآنزا در جهان هرساله تکرار می‌شود که علت تکرار آن، این است که این ویروس می‌تواند در کوتاه‌مدت تغییراتی در خود ایجاد کند که بر اثر آن، میزان عفونت‌زایی‌اش افزایش یابد؛ چیزی که وزیر بهداشت در مجلس مطرح کرد این بود که اگر مسافران از استانی به استان دیگر بروند ممکن است این ویروسی که در یک شهر مانند شهر تهران باعث بیماری‌زایی در یک سطح شده است در شهر دیگر مانند گیلان دچار جهش شود و قدرت بیماری‌زایی‌اش تغییر کند و بیشتر شود.

بنیادی متذکر شد: این‌که بگوییم کروناویروس دو نوع دارد، اشتباه است بلکه منظور وزیر بهداشت این بوده که ممکن است ویروس دچار تغییر رفتار بر اثر جهش ژنی شود.

این عضو قرارگاه مقابله با کرونا تأکید کرد: این جهش در تمام جهان نیز ممکن است رخ بدهد و مختص کشور ما نیست.

لازم به یادآوری است روز گذشته یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره جلسه فوق‌العاده برای بررسی اقدامات انجام‌شده در راستای مقابله با ویروس کرونا گفته بود: "طبق توضیحات وزیر بهداشت، بخشی از ویروس کرونا در گیلان متفاوت از ویروس ووهان چین و با منشأ متفاوت است! آنچه از صحبت‌های وزیر بهداشت برداشت کردم این است که دو نوع ویروس در کشور هست. "

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها