تفاوت کرونا با حساسیت فصلی (آلرژی) چیست؟

کد خبر: 983325

یک فوق تخصص ریه با بیان اینکه افراد بدون علامت و کودکان نیز می‌توانند ناقل بیماری کرونا باشند، تفاوت علائم کرونا با آلرژی و رفلاکس معده را تشریح کرد.

تفاوت کرونا با حساسیت فصلی (آلرژی) چیست؟

خبرگزاری تسنیم: دکتر عاطفه عابدینی فوق تخصص ریه در پاسخ به این سؤال که "آیا فرد بدون علامت نیز می‌تواند ناقل ویروس کرونا باشد؟ " اظهار کرد: بله! اگر فردی مبتلا به کرونا شود تا پنج روز قبل از شروع علائم می‌تواند باعث انتشار ویروس و انتقال آن شود و حتی فرد می‌تواند تا پایان بیماری نیز بدون علامت بالینی باشد.

آیا کودکان نیز به کرونا مبتلا می‌شوند؟

وی درباره ابتلای کودکان به ویروس کرونا تصریح کرد: کودکان نیز می‌توانند به این ویروس مبتلا شوند، اما عموماً علائم زیادی از خود بروز نمی‌دهند و بیشتر، ناقل هستند؛ در کودکان شاهد گرفتاری‌های سخت به دلیل کرونا نیستیم.

تفاوت کرونا با حساسیت فصلی (آلرژی) چیست؟

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره تفاوت‌های آلرژی یا حساسیت فصلی و کرونا تصریح کرد: علامت بارز آلرژی، ریزش اشک و آبریزش بینی و خارش گلو است، اما آبریزش بینی در بیماری کرونا شایع نیست و احتمال بروز آن زیر پنج درصد است و معمولاً ریزش اشک در کرونا وجود ندارد؛ همچنین حالت کوفتگی و خستگی بدن و بدن درد که در کرونا بروز پیدا می‌کند در سرماخوردگی و حساسیت کمتر است.

کدام سرفه‌های خشک به کرونا مربوط است؟

عابدینی با بیان اینکه افراد دچار رفلاکس معده، معمولاً پس از مصرف برخی مواد غذایی خاص یا دراز کشیدن ممکن است سرفه‌های خشکی داشته باشند، خاطرنشان کرد: در کرونا، تب، خستگی، بدن درد به وجود می‌آید در حالی که فرد دچار رفلاکس معده خودش می‌داند که در چه مواقعی دچار رفلاکس و سرفه‌های خشک می‌شود و بنابراین نباید با یک سرفه خشک، نگران کرونا بود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها