اقدامات وزارت بهداشت در مناطق سیل زده

کد خبر: 984138

مدیرکل دفتر کاهش خطر و بلایا وزارت بهداشت درباره اقدامات بهداشتی در مناطق سیل زده، گفت: علی‌رغم آنکه اکثر کادر درمانی و تیم‌های وزارت بهداشت درگیر مقابله با کروناویروس هستند اما، با بروز سیل در برخی نقاط کشور ارائه خدمات به قوت در حال انجام است.

اقدامات وزارت بهداشت در مناطق سیل زده

خبرگزاری ایسنا: دکتر محمداسماعیل مطلق در گفتگو با ایسنا، با بیان اینکه از روز‌های گذشته با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی و در پی هشدار‌هایی در خصوص بروز سیل در کشور، تیم‌های وزارت بهداشت در حالت آماده باش بودند، گفت: اکنون ۱۰ استان شامل هرمزگان، بوشهر، فارس، سیستان و بلوچستان، قم، گیلان، خراسان جنوبی، مازندران، سمنان و کرمان درگیر سیل و عوارض ناشی از آن شدند.

وی در تشریح جزئیات این اتفاق، افزود: به طور کلی تا ظهر امروز ۱۷ نفر به دنبال سیل و طغیان رودخانه‌ها مصدوم شدند که از این تعداد ۱۲ نفر به مراکز درمانی اعزام شده و ۵ نفر در محل درمان شدند. متاسفانه ۱۱ نفر به دنبال بروز سیل جان خود را از دست داده و ۲ نفر نیز مفقود شده‌اند.

مطلق ادامه داد: از دیگر مشکلات ناشی از سیل، تخریب هشت واحد مسکونی در روستای تیس شهرستان چابهار است. همچنین از سوی دیگر محور‌های اصلی رودبار جنوب به ایرانشهر، قلعه گنج و کهنوج به قلعه گنج، جیرفت و بندرعباس مسدود شده است. محور‌های فرعی در شهرستان‌های رودبار جنوب، کهنوج و فنوج نیز به شکلی مسدود شده است که خدمات رسانی حوزه سلامت به آسیب دیدگان را دچار اختلال کرده است.

وی افزود: سه دستگاه آمبولانس اورژانس نیز به دلیل بارش برف در مازندران و سمنان گرفتار شدند که پس از آن هماهنگی با راهداری جهت بازگشایی محور صورت گرفت.

مطلق در خصوص امداد رسانی به مادران باردار ساکن در مناطق سیل‌زده، تصریح کرد: تمامی زنان باردار به مکان‌های امن فرستاده شدند و در صورت نیاز به زایمان، مادران باردار با آمبولانس به مراکز درمانی منتقل شده و زایمان‌هایی نیز با موفقیت انجام شد.

وی در خاتمه سخنان خود با بیان اینکه به دلیل شیوع کروناویروس اکثر تیم‌های درمانی و بهداشتی درگیر با درمان و شناسایی مبتلایان به کووید ۱۹ بودند، اظهار کرد:، اما با وجود این مسئله اقدامات در خصوص یاری رسانی به هموطنان سیل زده به قوت در حال انجام است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها