حریرچی: عواقب تردد‌های غیرضرور را خواهیم دید

کد خبر: 987806

معاون کل وزارت بهداشت گفت: اثرات رفت و آمد‌های غیرضرور را طی روز‌های آینده خواهیم دید.

حریرچی: عواقب تردد‌های غیرضرور را خواهیم دید

خبرگزاری فارس: ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت در ارتباط زنده تلویزیونی با بیان اینکه در جلسه ستاد کنترل پیشگیری از بیماری کرونا در استان آذربایجان شرقی شرکت کردیم و به بررسی وضعیت شیوع این بیماری در دو استان آذربایجان شرقی غربی پرداختیم اظهار داشت: این دو استان از لحاظ وضعیت شیوع بیماری در وضعیت متوسط قرار دارند و روند شیوع در یک خط صاف در حال ادامه یافتن است.

وی با بیان اینکه تقریبا در تمام کشور شیوع بیماری کرونا مدیریت شده است، اظهار داشت: یکی از علل اصلی این موفقیت همکاری مردم، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت اصول بهداشتی بوده است.

حریرچی افزود: هشدار جدی می‌دهیم که طی روز‌های اخیر تردد‌های غیرضرور در برخی از شهر‌ها افزایش پیدا کرده است و همچنین برخی از افراد اقدام به قدم زدن‌های پرسه‌ای در سطح شهر‌ها می‌کنند.

معاون کل وزارت بهداشت افزود: اثرات این رفت و آمد‌ها را طی روز‌های آینده خواهیم دید به طوری که طی ۵ روز پس از افزایش تردد‌ها آمار بیماران افزایش پیدا می‌کند ۱۵ روز بعد تعداد افراد بستری افزایش می‌یابد و یک ماه بعد تعداد مرگ و میر‌ها افزایش خواهد یافت لذا ما از مردم تقاضا داریم به شعار در خانه بمانیم وفادار بمانند.

وی تصریح کرد: همچنان باید دید و بازدید‌ها و حضور غیرضرور به حداقل کاهش پیدا کند و من عاجزانه از مردم تقاضا دارم از تردد غیرضرور پرهیز کنند و به پزشکان و پرستاران که دو ماه سخت را پشت سر گذاشته‌اند رحم کنند تا بتوانیم با فرهنگ غنی ایرانی به شرایط عادی برگردیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها