جهش ویروس کرونا واقعیت دارد؟

کد خبر: 990066

مدیر پروژه پلاسمادرمانی کرونا گفت: صحبت درباره جهش ویروس کرونا اشتباه است. این ویروس همانی است که در شروع وجود داشت و فقط به مرور زمان علایم بیشتر خودنمایی می‌کند.

جهش ویروس کرونا واقعیت دارد؟

خبرگزاری مهر: به نقل از رادیو گفتگو، دکتر حسن ابوالقاسمی با بیان اینکه تحقیقات تنها راه پاسخ دادن به سؤالات در خصوص ویروس ناشناخته کرونا است، عنوان کرد: تحقیقات نیاز به تسهیل در امور دارد و در خصوص کرونا و در هنگام شیوع این اپیدمی، این مهم انجام شد. به عنوان مثال مجوز‌های کار تحقیقاتی که روی پلاسما برای درمان کرونا انجام دادیم، بیشتر از دو یا سه روز به طول نیانجامید درحالی‌که به صورت عادی زمان بسیار بیشتری طول می‌کشید.

وی درباره تغییرات علایم بیماری در بعضی از بیماران اظهار داشت: کماکان همه علائمی که در بیماران مبتلا به کرونا رویت می‌شود همان‌هایی هستد که از قبل می‌شناختیم؛ در واقع شایع‌ترین علایم سرفه، تنگی تنفس و تب نه چندان بالا هستند، اما به مرور زمان علایم بیشتری مانند اختلال بویایی و درد‌های عضلانی نمایان شد. درد‌های عضلانی در برخی از بیماران حتی چندین روز قبل از علایم اصلی بروز پیدا می‌کند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله تصریح کرد: صحبت درباره جهش ویروس کرونا اشتباه است بلکه این ویروس همانی است که در شروع وجود داشت و فقط به مرور زمان علایم بیشتر خودنمایی می‌کند که علایم گوارشی نیز از همین موارد است.

رئیس انجمن خون و سرطان کودکان ایران در ادامه به موضوع پلاسما درمانی اشاره کرد و بیان داشت: همه درمان‌ها در مرحله تحقیق است و هیچ‌کس نمی‌تواند به صورت قاطع درباره اثرات یک شیوه درمانی صحبت کند. البته در مورد پلاسما درمانی یک منطق وجود دارد؛ در پلاسمای فردی که بهبود پیدا کرده است، پادتن بیماری وجود دارد و این پادتن، حداقل در فردی که بیماری در او فعال است می‌تواند ویروس را از بین ببرد. کد خبر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها