هشدار نسبت به اعلام وضعیت سفید در ۱۲۷ شهر

کد خبر: 991672

عضو فرهنگستان علوم پزشکی اعلام کرد: در خبر‌ها آمده است ۱۲۷ شهر از نظر ابتلا به کرونا وضعیت سفید دارند، اما در بررسی این شهر‌ها به نقاطی برمی خوریم که چسبیده به شهر‌های بزرگی هستند که اکنون کانون‌های قرمز انتقال بیماری در ایران هستند.

هشدار نسبت به اعلام وضعیت سفید در ۱۲۷ شهر

خبرگزاری فارس: کامران باقری لنکرانی، عضو فرهنگستان علوم پزشکی اعلام کرد: در خبر‌ها آمده بود که ۱۲۷ شهر از نظر ابتلا به ویروس سارس کودو، سفید هستند و می‌توان فاصله گذاری اجتماعی در آن‌ها را کاهش داد. در بررسی این شهر‌ها به نقاطی بر می‌خوریم که چسبیده به شهر‌های بزرگی هستند که اکنون کانون‌های قرمز انتقال بیماری در ایران هستند.

وی ادامه داد: این گزارش سفیدی در کنار چسبندگی جغرافیایی و اجتماعی این بیم را به وجود می‌آورد که بیماران این قبیل شهر‌ها به دلایل مختلف در آمار شهر مرکز استان یا کلانشهر‌ها شمرده شده و نوعی اختلال در ثبت محل سکونت وجود داشته باشد.

عضو فرهنگستان علوم پزشکی افزود: ما پیش از این نیز در ثبت سرطان با چنین مشکلی روبرو بودیم و هستیم که بیماران آدرس محل سکونت را در شهر دریافت خدمت نه محل سکونت واقعی خود اعلام می‌کنند یا برخی در دو محل مسکن دارند؛ بنابراین تقاضا می‌شود قبل از هر تصمیمی به خصوص در مورد شهر‌های نزدیک به مراکز استان و کلانشهرها، آمار بازنگری شود تا خدای نکرده ثبت ناقص ما را به تصمیمات اشتباه رهنمون نکند.

باقری لنکرانی خاطرنشان کرد: فروکاستن الزامات بهداشتی در چنین شهر‌هایی می‌تواند باعث انفجار بیماری نه فقط در خود این شهر‌ها بلکه منجر به گسترش سریع بیماری در کلانشهر‌های مجاور نیز شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها