کرونا در ایران/ جهش ناگهانی آمار کرونا در کرمان

کد خبر: 992834

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از شناسایی ۴۰ مورد جدید مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در استان کرمان خبر داد.

کرونا در ایران/ جهش ناگهانی آمار کرونا در کرمان

خبرگزاری مهر: مهدی شفیعی بعدازظهر جمعه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با ارسال ۱۹۵ نمونه به آزمایشگاه‌های استان کرمان تست ۴۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته مثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد ۱۹ نفر زن و ۲۱ نفر مرد هستند، افزود: ۲۱ نفر از موارد جدید از حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، دو نفر از حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، ۱۰ نفر از حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، دو نفر از حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و پنج نفر از حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان هستند.

شفیعی با اشاره به اینکه تعداد کل موارد مثبت کرونا در استان کرمان از ابتدای اپیدمی تاکنون ۹۰۸ نفر است، گفت: مجموع جان باختگان ابتلاء به کووید ۱۹ در استان کرمان از ابتدا تا کنون ۵۳ نفر است.

وی بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته هفت بیمار با علائم کووید ۱۹ از مراکز درمانی ترخیص شدند بنابراین مجموع بهبود یافته‌های این بیماری در استان از ابتدا تاکنون ۳۹۲ نفر است.

پذیرش ۳۹ بیمار مشکوک به کرونا در مراکز درمانی قم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از پذیرش ۳۹ بیمار مشکوک به کرونا در مراکز درمانی قم طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: ۱۷ نفر از این افراد در بیمارستان بستری شدند.

به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته و منتهی به نوزدهم اردیبهشت ماه، ۳۹ نفر در مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا و یا مشکلات حاد تنفسی پذیرش شدند.

وی افزود: ۱۷ نفر از این تعداد در بیمارستان‌ها بستری و مابقی پس از معاینه و بررسی در بخش اورژانس مراکز با دستورات دارویی و بهداشتی مرخص شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در ادامه اظهار کرد: در شبانه روز گذشته، ۱۸ نفر از کل بیماران بستری در بخش‌ها پس از بهبودی توسط پزشکان معالج از بیمارستان ترخیص شدند.

وی گفت: در حال حاضر ۱۳۵ نفر مشکوک به کرونا در قم بستری بوده که ۴۰ نفر آنها بدحال هستند.

قدیر با بیان اینکه وضعیت برخی اغذیه فروشی‌ها، بستنی فروشی‌ها و نانوایی‌ها واقعاً نگران کننده و به دور از موازین فاصله گذاری است، تصریح کرد: همشهریان توجه داشته باشند که کرونا تمام نشده است و هنوز ناقلین بسیاری در سطح شهر هستند که هیچ علائمی نداشته و تنها ویروس را منتقل می‌کنند، از این رو باید همچنان فاصله گذاری اجتماعی و مسائل بهداشتی را رعایت کرد.

افزایش شمار مبتلایان به کوئید ۱۹ درکهگیلویه و بویراحمد به۵۵۳ نفر سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار مبتلایان به کوئید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد به ۵۵۳ نفر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز یزدان پناه ظهر جمعه در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: از مجموع ۶۱ آزمایش دریافتی از آزمایشگاه مولکولی یاسوج، چهار مورد جدید مبتلا به کرونا گزارش شد.

یزدان پناه به پراکنش جغرافیایی افراد اشاره و اظهار کرد: دو بیمار مرد در شهرستان بویراحمد و دو بیمار مرد در شهرستان کهگیلویه افراد جدید شناسایی شده مبتلا به کرونا هستند.

وی با بیان اینکه شش شهر استان به عنوان شهر با خطر کم شناخته می‌شوند، اظهار کرد: مردم نباید فکر کنند که با وضعیت عادی یا اعلام وضعیت سفید خطری وجود نداشته، بلکه ممکن است با یک جرقه جمعیت وسیعی در آتش کرونا بسوزند.

یزدانپاه با اشاره به برگزاری نماز جمعه و بازگشایی مساجد مناطق سفید، گفت: این موضوع نیز بر اساس پروتکل‌ها اجرایی خواهد شد.

شناسایی ۷۵ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در استان فارس معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی ۷۵ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در استان فارس خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر عبدالرسول همتی بعد از ظهر جمعه در جمع خبرنگاران افزود: از ۲ هزار و ۹۸ نمونه ارسالی به آزمایشگاه‌های تشخیصی کووید ۱۹ در سطح استان، ۷۵ مورد مثبت گزارش شده که با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به ۴ هزار و ۴۱ نفر رسیده است.

وی در خصوص موارد جدید مبتلایان به کروناویروس در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: از تعداد ۷۵ مورد جدید در ۲۴ ساعت گذشته، شیراز ۴۵ مورد؛ مرودشت ۱۵ مورد؛ ممسنی ۳ مورد؛ فیروزآباد ۲ مورد؛ استهبان و کوار هر کدام یک مورد را شامل می‌شود و مابقی مبتلایان به دیگر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان اختصاص دارد.

معاون بهداشت دانشگاه با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی ناشی از ابتلاء به کروناویروس در استان گزارش نشده است، افزود: از شیوع ویروس کرونا تا کنون در استان، ۹۸ نفر جان خود را به دلیل ابتلاء به بیماری کووید ۱۹ از دست دادند.

دکتر همتی همچنین آمار بهبودیافتگان بستری در بیمارستان و ایزوله خانگی استان را نیز سه هزار و ۵۳۶ نفر اعلام کرد.

این مقام مسئول در دانشگاه با بیان اینکه آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در استان را ۵۴ درصد مردان و ۴۶ درصد زنان تشکیل می‌دهند، گفت: مجموع جانباختگان بر اثر ابتلاء به کرونا ویروس در استان نیز ۵۹ درصد به مردان و ۴۱ درصد به زنان اختصاص دارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از مردم خواست تا با رعایت خود مراقبتی و بهداشت فردی، از ابتلاء به بیماری کووید ۱۹ پیشگیری کنند.

تلفات ناشی از کرونا در زنجان به ۱۰۹ نفر افزایش یافت رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: با فوت یک بیمار دیگر مبتلا به کرونا در استان زنجان طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد فوت‌شدگان ناشی از بیماری کرونا در این استان به ۱۰۹ نفر رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، پرویز قزلباش با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۶ نفر به آمار مبتلایان به کرونا ویروس در استان زنجان افزوده شده است، گفت: درمجموع تاکنون تست کرونایی ۱۰۵۰ نفر در استان بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی مثبت اعلام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه از ظهر دیروز (پنج شنبه تا ظهر امروز تعداد ۲۵۰ نفر بیمار در مراکز درمانی اختصاص‌یافته کرونا، بستری شده‌اند، افزود: با احتساب این تعداد بستری طی ۲۴ ساعت گذشته تاکنون ۳۲۰۷ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شده‌اند.

قزلباش با اشاره به فوت یک بیمار مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در این استان، ادامه داد: از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۰۹ نفر در استان جان خود را از دست داده‌اند.

وی از ترخیص ۱۴ بیمار کرونایی بهبود یافته از مراکز درمانی استان زنجان طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و افزود: از مجموع بیماران مبتلا به این ویروس در استان تا به امروز ۸۵۵ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

شمار مبتلایان کرونا در فارس به ۴۰۴۱ نفر رسید

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی ۷۵ مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس در استان فارس خبر داد. به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، عبدالرسول همتی اظهار داشت: از دو هزار و ۹۸ نمونه ارسالی به آزمایشگاه های تشخیصی کووید۱۹ در سطح استان، ۷۵ مورد مثبت گزارش شده که با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به چهار هزار و ۴۱ نفر رسیده است.

وی در خصوص موارد جدید مبتلایان به کروناویروس در شهرستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: از تعداد ۷۵ مورد جدید در ۲۴ ساعت گذشته، شیراز ۴۵ مورد؛ مرودشت ۱۵ مورد؛ ممسنی ۳ مورد؛ فیروزآباد ۲ مورد؛ استهبان و کوار هر کدام یک مورد را شامل می شود و مابقی مبتلایان به دیگر دانشگاه ها و دانشگده های علوم پزشکی استان اختصاص دارد.

معاون بهداشت دانشگاه با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی ناشی از ابتلا به کروناویروس در استان گزارش نشده است، افزود: از شیوع ویروس کرونا تا کنون در استان، ۹۸ نفر جان خود را به دلیل ابتلا به بیماری کووید۱۹ از دست دادند.

همتی همچنین آمار بهبودیافتگان بستری در بیمارستان و ایزوله خانگی استان را نیز سه هزار و ۵۳۶ نفر اعلام کرد.

این مقام مسوول در دانشگاه با بیان اینکه آمار مبتلایان به کووید۱۹ در استان را ۵۴ درصد مردان و ۴۶ درصد زنان تشکیل می دهند، گفت: مجموع جانباختگان بر اثر ابتلا به کرونا ویروس در استان نیز ۵۹ درصد به مردان و ۴۱ درصد به زنان اختصاص دارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از مردم خواست تا با رعایت خودمراقبتی و بهداشت فردی، از ابتلا به بیماری کووید۱۹ پیشگیری کنند.

افزایش آمار مبتلایان به کرونا در جنوب غرب خوزستان

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۹ بیمار جدید به آمار ما اضافه شد که از بین آنها، شش مورد به صورت سرپایی به مراکز بهداشتی مراجعه کرده و سپس بیماری آنها قطعیت یافت.

شکرالله سلمان‌زاده در رابطه با آخرین آمار مبتلایان به کرونا در جنوب غرب خوزستان، اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۹ بیمار جدید به آمار ما اضافه شد که از بین آنها، شش مورد به صورت سرپایی به مراکز بهداشتی مراجعه کرده و سپس بیماری آنها قطعیت یافت.

وی عنوان کرد: از بین این موارد جدید پنج مورد در آبادان، سه مورد در خرمشهر و یک مورد در شادگان ثبت شده است.

رئیسی دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: بر همین اساس موارد ابتلا در خرمشهر ۱۷۰، در آبادان ۱۵۵ و در شادگان ۳۲ نفر است که در مجموع آمار مبتلایان در جنوب غرب خوزستان به ۳۵۷ نفر رسید.

سلمان‌زاده عنوان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته مورد جدید فوتی ناشی از بیماری کرونا در منطقه ثبت نشده و آمار فوتی‌ها در منطقه همان ۲۷ نفر است که ۷ نفر به آبادان، ۱۸ نفر به خرمشهر و ۲ نفر به شادگان متعلق هستند.

وی بیان کرد: تاکنون ۲۹۸ نفر از مبتلایان قطعی، با حال عمومی مناسب بیمارستان را ترک کرده‌اند و در حال حاضر ۱۰۸ بیمار بستری در بیمارستان‌های ما وجود دارد و در ۲۴ ساعت گذشته هشت مورد جدید بستری و 13 مورد ترخیص از مراکز درمانی منطقه به ثبت رسیده است.

افزایش ۸ مورد به شمار مبتلایان کرونا ویروس طی ۲۴ ساعت گذشته، ۸ نفر در چهارمحال و بختیاری به بیماری ویروس کرونا مبتلا شدند.

مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، با شناسایی هشت مورد جدید مبتلا به ویروس کرونا، تعداد کل مبتلایان در چهارمحال و بختیاری به ۴۴۷ نفر رسید.

او افزود: تا کنون مجموع تعداد افراد نمونه گرفته شده دو هزار و ۸۴۵ نفر بوده است که تعداد افراد بستری فعلی در مراکز درمانی ۲۴ نفر هستند.

شیرانی اضافه کرد: تعداد بهبود یافتگان ترخیص شده از بیمارستان یا درمان در منزل به ۴۰۳ نفر رسید.

او ادامه داد: آمار فوتی‌ها بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری کماکان ۲۸ نفر است.

۷۰ بیمار جدید در دام کرونا ویروس کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته ۷۰ نفر را در مازندران آلوده و روانه بیمارستان کرد.

دکتر روحانی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به روند ثابت پذیرش مبتلایان کووید ۱۹ در بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۷۰ بیمار کرونایی جدید در بیمارستان‌ها پذیرش و ۷۵ بیمار با بهبودی نسبی مرخص شدند.

او افزود: در حال حاضر ۳۹۱ نفر از بیماران مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان مازندران بستری و تحت درمان هستند.

دکتر روحانی زاده با توجه به رعایت نکات بهداشتی توسط شهروندان، گفت: چند روز اخیر در بعضی از استان‌ها شاهد افزایش بیماران مبتلا به کرونا در حوزه‌های بستری وسرپایی بودیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران، گفت: تصور اینکه با گرم شدن هوا از شدت این بیماری کاسته می‌شود اشتباه است و حتما رعایت نکات بهداشتی در تمامی ایام ضروری است و ویروس در جامعه در حال گردش است.

دکتر روحانی زاده افزود: شهروندان در تمامی مراحل کاری در محل‌های فعالیت اجتماعی اصول بهداشتی را رعایت کنند تا شاهد موج دوم ویروس کرونا دراستان نباشیم.

آمار بیماران بهبود یافته کرونا در آذربایجان غربی به ۱۵۰۵ نفر رسید رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: تا ۱۸ اردیبهشت ماه امسال تعداد بیماران بهبود یافته ویروس کرونا در استان به یک هزار و ۵۰۵ نفر رسید.

جواد آقازاده در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در ۱۸ اردیبهشت ماه امسال در آذربایجان غربی از میان ۴۰۲ آزمایش انجام شده از افراد مشکوک به ابتلاء به ویروس کرونا، نتیجه ۷۳ نفر مثبت گزارش شده است افزود: از این تعداد ۵۷ نفر به صورت سرپایی مداوا و ۱۶ نفر نیز بستری شده‌اند که با این آمار جدید، آمار کلی مبتلایان به ویروس کرونا را در آذربایجان غربی به ۳۲۱۳ مورد رساند.

وی با بیان اینکه تا این تاریخ ۱۵۰۵ نفر نیز بهبود یافته و از مراکز درمانی مرخص شده‌اند گفت: خوشبختانه روز گذشته از فوت شدن بیماران کرونایی گزارشی دریافت نشده و تعداد افرادی که تا به ۱۸ اردیبهشت از ابتلای به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند ۱۸۰ نفر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از اهدای ۸۵۴۴ لیتر محلول ضدعفونی کننده به دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد و اظهارکرد: ۸ هزار و ۵۴۴ لیتر محلول ضدعفونی کننده سطوح توسط شرکت‌های پارس حیات، پاک حیات و اروم آدا به دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی اهدا شد.

آقازاده به اشاره به بزرگداشت روز ماما عنوان کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا مراسم ویژه ای در استان برگزار نشد اما طی مراسمی به صورت کشوری از سه مامای استان به نام‌های ماندانا گودرزی حوزه درمان -بیمارستان شهید مطهری، افسانه نصیری حوزه بهداشت - مرکز خدمات جامع سلامت شهید نیکخواه و فاطمه عفتی داریانی حوزه آموزش - دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه بعنوان منتخبین کشوری تجلیل شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ضمن تاکید بر اهمیت مراقبت‌های مادر و کودک بویژه در ایام مقابله با کرونا افزود: ماماها در ایام مقابله با کرونا نقش مهمی دارند و تاکنون توانسته‌اند این وظیفه را بخوبی انجام دهند، انتظار داریم در حوزه پژوهش و کارهای تحقیقاتی با موضوع کرونا نیز ماماها حضوری فعال داشته باشند.

8 هزار و 633 تست کرونا در کرمانشاه/ 82 نفر جان باختند

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا در استان کرمانشاه گفت: تعداد مبتلایان به کوید 19 در استان به یک‌هزار و 837 نفر رسید که متاسفانه از این تعداد، 82 نفر جان باختند.

مهدی محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه در خصوص آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا، اظهار داشت: طی شبانه روز گذشته، 91 مورد بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی، که 17 مورد آن مربوط به بیماران بستری و 74 مورد نیز مربوط به بیماران سرپایی است.

وی افزود: با شناسایی بیماران جدید، تعداد مبتلایان به کوید 19 در استان کرمانشاه به یک‌هزار و 837 نفر رسید که متاسفانه از این تعداد، 82 نفر جان باختند.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا در استان کرمانشاه با بیان اینکه در حال حاضر 151 نفر در بیمارستان بستری هستند، گفت: با انجام 397 نمونه آزمایش شده در روز گذشته مجموع آزمایشات تشخیص کرونا ویروس در استان به 8 هزار 633 نفر رسیده است.

محمدی اضافه کرد: تعداد مبتلایان در روزهای ابتدایی اردیبهشت‌ماه حدود 23 نفر بود که این تعداد در برخی از روزها با شیب افزایش و کاهش در نوسان بود، اما طی چند روز گذشته موارد ابتلا همچنان افزایش داشته تا اینکه دیروز به 89 مورد که بالاترین حد آن بوده، رسید.

وی سهم عمده موارد مبتلا به کوید 19 را مربوط به شهرستان‌های کرمانشاه، سنقر و اسلام‌آباد غرب دانست و گفت: روز گذشته تعداد بیماران به میزان پنج برابر افزایش داشت که این لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی را به طور جدی یادآوری می‌کند.

ا بتلای یک هزار و 50 زنجانی به کووید 19

گزارش‌های حاکی است که از یک هزار و 50 نفر زنجانی که به بیماری کووید 19 مبتلا شده‌اند 855 نفر بعد از بهبودی از مراکز درمانی استان زنجان ترخیص شدند. ویروس کرونا همچنان در بین مردم در حال چرخش است و قربانی می‌گیرد.

از زمان اعلام مشاهده این ویروس در زنجان 3 هزار و 207 بیمار مشکوک به کووید 19 به مراکز درمانی استان مراجعه کرده‌اند که در این بین تست آزمایشگاهی یک هزار و 50 نفر مثبت اعلام شده است.

بر این اساس از بیماران مبتلا به بیماری کووید 19 که یک هزار و 50 نفر هستند 855 نفر بعد از بهبودی از مراکز درمانی استان زنجان ترخیص شدند.

آخرین گزارش‌های دریافتی از مراکز درمانی هم بیانگر بستری بودن 250 بیمار مبتلا به کووید 19 در بیمارستان‌های استان زنجان است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که هر چند روند شیوع ویروس کرونا در سطح استان زنجان نسبت به روزهای آغاز کاهش یافته و حتی طی روزهای گذشته اغلب تک رقمی بوده است، ولی این روند با توجه به تغییرات ایجاد شده در رفتار مردم بسیار شکننده است.

دانشگاه علوم پزشکی آمار ابتلای 24 ساعت گذشته در استان زنجان را 6 نفر اعلام کرده است که هر چند نسبت به روز گذشته دو نفر کاهش یافته ولی در مقایسه با آمار پایین‌ترین ابتلا که پنج نفر بوده باز هم یک نفر بیشتر است.

آمار مبتلایان به کرونا در هرمزگان به ۱۱۷۳ مورد رسید رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با مثبت شدن ۵۶ مورد دیگر در استان آمار مبتلاشدگان قطعی به کرونا در هرمزگان به ۱۲۳۰ نفر رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین فرشیدی جمعه شب در نشست با خبرنگاران در تشریح آمار مبتلایان به کرونا در هرمزگان بیان کرد: از ابتدای شیوع کرونا در استان هرمزگان، ۲ هزار و ۶۲۲ بیمار با تشخیص بیماری حاد تنفسی تاکنون بستری شده‌اند که ۲ هزار و ۳۴۳ نفر از این تعداد بهبود یافته‌اند و ۱۰۷ نفر همچنان بستری، ۷۵ نفر ایزوله، ۱۴ نفر در آی. سی. یو و ۱۸ نفر در بخش‌های عادی بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه روز پنج شنبه با گرفتن ۴۲۵ مورد توانستیم رکورد تست گیری در یک روز را بشکنیم، گفت: ۸ هزار و ۳۶۱ نفر به‌صورت سرپایی به‌دلیل مشکوک بودن به کرونا نمونه‌گیری شده‌اند که تنها ۱۲۳۰ مورد مثبت بوده است.

فرشیدی با بیان اینکه با فوت یک نفر طی ۲۴ ساعت گذشته آمار فوتی‌ها در هرمزگان به ۳۰ نفر رسید، عنوان کرد: تاکنون ۳۸۵ نفر بهبود و ترخیص شده‌اند، ۷۵۴ نفر تحت مراقبت خانگی هستند، ۲۶ نفر تکمیل درمان را سپری می‌کنند و ۳۴ نفر همچنان در بیمارستان بستری هستند.

وی با بیان اینکه از ابتدای آغاز اپیدمی کرونا در هرمزگان تاکنون ۲۹ نفر بر اثر این بیماری در هرمزگان فوت کرده‌اند، عنوان کرد: تعداد ۵۷ نفر در استان در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده که ۳۸ نفر از شهرستان بندرعباس، ۱۳ نفر در میناب و ۶ نفر در حاجی آباد به شمار آمار افراد مبتلا به کرونای مثبت جدید در هرمزگان اضافه شد.

فرشیدی اضافه کرد: بندرعباس با ۸۹۸، میناب با ۱۱۷، کیش با ۵۴، قشم ۴۴، حاجی‌آباد با ۴۳، بندرلنگه با ۲۷، رودان با ۲۰، پارسیان با ۱۲، بندر خمیر با ۷، بستک ۶ و جاسک ۲ مورد؛ جزئیات روند توزیع ابتلاء به ویروس کرونا در استان هرمزگان است.

دلایل تفاوت آمار مبتلایان کرونا از سوی دزفول و اهواز تشریح شد مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی دزفول در خصوص دلایل تفاوت آمار منتشر شده مربوط به مبتلایان کرونا در این شهرستان از سوی دانشگاه های علوم پزشکی دزفول و اهواز توضیحاتی ارائه داد.

فریدون جعفریان فر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تفاوت در آمار اعلامی دانشگاه‌های علوم پزشکی دزفول و دانشگاه جندی شاپور اهواز در خصوص موارد قطعی و محتمل بیماری کرونا شائبه‌هایی در اذهان عمومی و رسانه‌ها ایجاد کرد.

وی در خصوص این تفاوت آمار توضیح داد: بخش عمده افزایش آمار مبتلایان به کرونا در دزفول ناشی از سیاست جدید اعلام شده از سوی وزارت بهداشت مبنی بر آزمایش موارد مشکوک سرپایی و اعضای خانواده بیماران و موارد تماس نزدیک است که تا پیش از هفتم اردیبهشت به دلیل محدودیت ظرفیت آزمایشگاه‌های استان این امر انجام نمی‌شد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی دزفول عنوان کرد: بخش کمی از افزایش آمار مبتلایان نیز ناشی از افزایش واقعی در تعداد بیماران مراجعه کننده به بیمارستان می‌باشد.

جعفریان فر اضافه کرد: با توجه به سیاست نمونه گیری وسیع، تعداد زیادی از نمونه‌ها در صف انتظار انجام آزمایش در مرکز استان قرار گرفتند که این موضوع باعث تأخیر زمانی در پاسخگویی نسبت به زمان نمونه گیری شده است.

وی تصریح کرد: در نتیجه در برخی روزها، نمونه‌های چند روز به یکباره اعلام می‌گردد که تلقی کاذب افزایش تعداد در یک روز را ایجاد می‌کند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه در برخی روزها پاسخ نمونه‌های سرپایی که در مرکز استان صورت می‌پذیرد، قبل از ارسال به دانشگاه علوم پزشکی دزفول، در آمار استانی اعلام می‌شود، گفت: این امر باعث اختلاف بین آمار اعلامی از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی اهواز و دزفول و در نتیجه سردرگمی مردم و رسانه‌ها شده است

جعفریان فر، آمار ۷۵ نفری مبتلایان کرونا در دزفول در روز جمعه را مربوط به نمونه‌های چهار روز دانست و گفت: لذا با توجه به این توضیحات موارد پیشگفت غیر قابل اجتناب است ضمن اینکه ممکن است در روزهای آتی با هماهنگی‌های بین دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان، آمار بیماران مبتلا به کرونای استان خوزستان به صورت تجمیعی اعلام شود.

ثبت ۱۹۲ مورد ابتلای جدید به کووید ۱۹ در خوزستان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز از ثبت ۱۹۲ مورد ابتلای جدید به کووید ۱۹ طی شبانه‌روز گذشته در خوزستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی احسان پور ظهر امروز جمعه در رابطه با آخرین آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در خوزستان، اظهار کرد: بر اساس تشخیص‌های قطعی صورت گرفته در شبانه‌روز گذشته، ۱۹۲ مورد ابتلای جدید به کووید ۱۹ در خوزستان شناسایی شد تا به این ترتیب شمار کل مبتلایان در استان به چهار هزار و ۱۰۲ نفر افزایش یابد.

وی افزود: این موارد جدید به تفکیک شهرستان‌ها؛ اهواز ۵۱ مورد، دزفول ۴۹ مورد، شوش ۲۸ مورد، باوی ۲۵ مورد، شوشتر ۹ مورد، کارون ۸ مورد، آبادان ۵ مورد، ماهشهر و خرمشهر هر کدام ۳ مورد؛ مسجدسلیمان، حمیدیه و بهبهان هر کدام ۲ مورد؛ شادگان، اندیمشک، هندیجان، رامهرمز و دشت آزادگان هر کدام یک مورد بوده است.

احسان پور بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۸ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در خوزستان جان خود را از دست دادند تا به این ترتیب تعداد فوت‌شدگان در استان به ۲۷۰ مورد برسد.

وی در پایان گفت: در حال حاضر ۵۰۱ بیمار در بیمارستان‌های خوزستان تحت درمان هستند و سه هزار و ۳۳۱ بیمار با تلاش‌های شبانه‌روزی کادر درمان پس از بهبود یافتن از مراکز درمانی استان ترخیص شدند.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی به 3213 نفر رسید

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان‌غربی گفت: تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی به 3هزار و 213 نفر افزایش پیدا کرد که از این تعداد یک هزار و 505 مورد بهبود یافته‌اند. با اشاره به آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی اظهار کرد: طی 24 ساعت گذشته در آذربایجان‌غربی 402 مورد جدید تست کرونا گرفته شده است که از این تعداد 73 نفر مثبت جدید شناسایی شد که در مجموع تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان به 3 هزار و 213 نفر رسید که از این تعداد 505 نفر بهبود یافته است.

وی افزود: از تعداد 73 نفر جدید مبتلا به ویروس کرونا تعداد 57 نفر از افراد سرپایی و 16 نفر آن بستری در بیمارستان هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: طی 24 ساعت گذشته 9 نفر از بیماران مبتلا به کرونا بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شدند که در مجموع تعداد بهبویافتگان به یک هزار و 505 نفر رسیده است.

آقازاده با اشاره به آمار مبتلایان جدید به تفکیک شهرستان‌های آذربایجان‌غربی اعلام کرد: در ارومیه 35نفر جدید مبتلا به ویروس کرونا که 28 نفر آنان از افراد سرپایی و هفت نفر بستری در بیمارستان، بوکان 6 مورد مثبت که یک مورد بستری و پنج مورد از افراد سرپایی، تکاب 3 مورد مثبت که 2مورد سر پایی و یک مورد بستری، خوی 20 مورد مثبت که 13مورد سرپایی و 7 مورد بستری، سلماس پنج مورد سرپایی، مهاباد 11 مورد که هشت مورد سرپایی سه مورد بستری، میاندوآب سه مورد مثبت سرپایی، نقده یک مورد سرپایی، گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه بیماری‌یابی در آذربایجان‌غربی به صورت فعال انجام می‌شود، تاکید کرد: با توجه به آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان، تعداد بیماران سرپایی افزایش یافته است و آمار بیماران بستری شده و فوتی بر اثر بیماری کرونا سیر نزولی دارد اما ویروس همچنان در بین جامعه در حال چرخش است و باید بحث خود مراقبتی را جدی گرفت و از تردد غیر ضروری در سطح جامعه و مراکز پرتجمع خودداری کرد تا بتوانیم زنجیره ابتلا به این بیماری را بشکنیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها