کرونا در ایران/ ابتلای ۱۵ نفر به کرونا در مراسم ختم درگذشت یک مادر بزرگ

کد خبر: 993505

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: براساس آزمایش 68 نفر از کادر درمان استان که اکثر آنها پزشک بودند به کرونا مبتلا شدند و سه عزیز را هم در این مدت از دست دادیم که مرگ یک نفر از این عزیزان بر اثر کرونا تائید شده و دو نفر دیگر هنوز تائید رسمی آنها گزارش نشده است.

کرونا در ایران/ ابتلای ۱۵ نفر به کرونا در مراسم ختم درگذشت یک مادر بزرگ

خبرگزاری فارس: عبدالرضا فاضل ظهر امروز در حاشیه جلسه ستاد ستانی پیشگیری و مقابله با کرونا در استان گلستان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر نسبت به روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا در استان گلستان، تعداد بیماران ۸۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

* در حال حاضر ۵۶ بیمار بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند/ در هفته پیش‌رو 2 شهرستان سفید گلستان اعلام می‌شود

وی ادامه داد: در یک مقطعی یک هزار و ۲۶۰ بیمار بستری در بیمارستان داشتیم که امروز به ۲۲۰ بیمار رسیده و در حال حاضر ۵۶ بیمار بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و حدود ۸۰ درصد کل بیماران بستری بدحال نیستند و می‌توانند مرخص شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با اشاره به اینکه شهر سفید به معنای پاکی کامل از شیوع ویروس کرونا نیست، گفت: هفته‌ای ارزیابی‌های ما به وزارت بهداشت ارسال خواهد شد و در هفته‌های پیش‌رو علاوه بر چهار شهرستان سفید اعلام شده ممکن است دو شهر دیگر را هم سفید اعلام کرد.

* به‌جز آزادشهر تمامی بیمارستان‌های استان بیماران کرونایی را پذیرش و بستری می‌کنند

فاضل با اشاره به اینکه مقرر شد شرایط بازگشایی مساجد حتی در شرایط زرد هم بررسی شود و وزارت بهداشت نتیجه نهایی را اعلام کنند، خاطرنشان کرد: به‌جز آزادشهر تمامی بیمارستان‌های استان بیماران کرونایی را پذیرش و بستری می‌کنند.

وی اضافه کرد: در استان گلستان ۲ هزار و ۸۰۰ نمونه برای آزمایش کرونا ارسال شده که از این تعداد یک هزار و ۳۰۰ تست مثبت شده و ۳۲۰ مورد فوت کرده‌اند.

* از ۲۲۰ بیمار بستری در استان گلستان ۴۰ درصد آنها کرونا مثبت هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: در حال حاضر حتی برای بیماران سرپایی هم نمونه کرونا ارسال می‌کنیم و روز گذشته ۶۵ مورد نمونه ارسال شده که ۴۰ مورد موارد بستری و ۲۵ مورد موارد بستری بوده است و در حال حاضر از ۲۲۰ بیمار بستری در استان گلستان ۴۰ درصد آنها کرونا مثبت هستند.

فاضل درباره آمار کادر درمان مبتلا به کرونا در استان گلستان و اختلاف‌نظر موجود بین پزشکان و خبرنگاران مبنی بر اعلام شدن بیماران حاد تنفسی با مثبت کرونا، تصریح کرد: بستگی دارد آمار را چگونه ارائه دهیم، استدلال من هم این است بیمارانی که در اسکن ریه آنها علائم و خونریزی دیده می‌شود می‌توانند کرونا مثبت باشند اما استناد آماری به نمونه‌های مثبت آزمایشگاهی است.

وی گفت: براساس آزمایش ۶۸ نفر از کادر درمان استان که اکثر آنها پزشک بودند به کرونا مبتلا شدند و سه عزیز را هم در این مدت از دست دادیم که مرگ یک نفر از این عزیزان بر اثر کرونا تائید شده و دو نفر دیگر هنوز تائید رسمی آنها گزارش نشده است.

شمار مبتلایان کرونا در فارس به 4233 نفر رسید

معاون بهداشت دانشگاه علوم پرشکی شیراز با اشاره به بررسی هزار و ۹۵۱ نمونه در آزمایشگاه های تشخیصی کروناویروس در استان طی ۲۴ ساعت گذشته، گفت: از این تعداد، ۶۲ مورد مثبت اعلام شده است. به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، عبدالرسول همتی اظهار داشت: با شناسایی ۶۲ مورد جدید در ۲۴ ساعت گذشته، آمار مبتلایان در استان فارس به چهار هزار و ۲۳۳ مورد رسیده است.

وی ادامه داد: از مجموع ۶۲ مورد جدید شناسایی شده طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲۰ مورد مربوط به شیراز؛ ۴ مورد کوار؛ ۳ مورد زرین دشت؛ آباده و زرقان هر کدام یک مورد و مابقی آمار نیز مربوط به دیگر دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی استان فارس بوده است.

معاون بهداشت دانشگاه بیان کرد: خوشبختانه در چهار روز گذشته مورد فوتی به دلیل ابتلا به کروناویروس در استان گزارش نشده است و مجموع جانباختگان بر اثر بیماری کووید ۱۹ در استان، ۹۸ نفر است.

همتی مجموع بهبودیافتگان از بیمارستان ها و ایزوله خانگی در استان را نیز سه هزار و ۶۶۲ نفر اعلام کرد.

معاون بهداشت دانشگاه ضمن قدردانی از مردم فهیم استان به پاس همکاری با خادمان سلامت در مبارزه با کروناویروس تاکید کرد: یررسی ها نشان داده که استفاده از ماسک هنگام خروج از منزل، شست و شوی مرتب دست ها، پرهیز از ترددهای غیرضروری و رعایت فاصله در روابط اجتماعی، در جلوگیری از گسترش بیماری کووید۱۹ موثر است.

شمار مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان به ۸۶۷ نفر رسید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: شمار مبتلایان به ویروس کرونا در حوزه سه دانشگاه علوم پزشکی سیستان و بلوچستان به ۸۶۷ نفر افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، سید محمد هاشمی شهری اظهار داشت: تا ظهر امروز موارد مثبت آزمایشگاهی کووید -۱۹ در سیستان و بلوچستان با ۲۳ مورد افزایش به ۸۶۷ نفر رسید.

وی افزود: از مجموع بیماران با آزمایش مثبت کرونا در استان سیستان و بلوچستان تاکنون ۴۰۲ نفر پس از دریافت درمان‌های تخصصی بهبود یافته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: متأسفانه آمار متوفیان این استان با نتیجه مثبت آزمایشگاهی کرونا به ۵۹ نفر رسید.

وی گفت: تعداد بیماران بستری شده باعلائم تنفسی حاد که شامل انواع عفونت‌های ویروسی، میکروبی، بیماری‌های التهابی و موارد مشکوک به کرونا می‌باشند نیز تا این روز در استان سیستان و بلوچستان به ۲۶۰۶ نفر رسیده است.

هاشمی شهری تصریح کرد: خوشبختانه ٢۱۹۲ نفر از مجموع بیماران تنفسی حاد نیز از بیمارستان‌های استان ترخیص شده‌اند و متأسفانه ۲۶۵ نفر از این عزیزان هم جان خود را از دست داده‌اند.

۸۳ درصد از بیماران کرونایی یزد بهبود یافتند معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد از بهبودی ۸۳ درصد از بیماران کرونایی استان یزد خبر داد.

محمود نوری شادکام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از ابتدای بستری‌های کرونایی در استان یزد تاکنون ۸۳ درصد بهبود یافته‌اند که این میزان از میانگین کشوری که ۸۰ درصد اعلام شده، بالاتر است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر شش بیمارستان در سطح استان یزد، بیماران مشکوک به کرونا را پذیرش می‌کنند و بقیه بیمارستانها به شرایط عادی بازگشته‌اند.

نوری شادکام بدون اشاره به آمار بیماران مبتلا در استان بیان کرد: روزانه بین سه تا چهار بیمار از تعداد بستری‌ها کم می‌شود؛ همچنین ورودی‌های بیمارستان‌ها طی روزهای اخیر از بهبود یافتگان کرونا کمتر بوده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد تاکید کرد: مردم همچنان پروتکل‌های بهداشتی، توصیه‌های پزشکان و فاصله اجتماعی را رعایت کنند زیرا در غیر این صورت با موج جدیدی از این بیماری مواجه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه این اتفاق در برخی استان‌های کشور از جمله خوزستان و کرمان رخ داده است، افزود: مجموعه کادر بهداشت و درمان استان یزد نگران این وضعیت است و اگر در یزد نیز موارد ایمنی رعایت نشود، به سرنوشت این استان‌ها گرفتار خواهیم شد.

افزایش ۴۰ درصدی مراجعه افراد مشکوک به کرونا به مراکز درمانی قم رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزایش ۴۰ درصدی مراجعه افراد مشکوک به کرونا به مراکز درمانی قم طی ۲۴ ساعت گذشته را نگران کننده اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته و منتهی به بیست و دوم اردیبهشت ماه، ۷۴ نفر در مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا و یا مشکلات حاد تنفسی پذیرش شدند.

وی افزود: ۴۵ نفر از این تعداد در بیمارستان‌ها بستری و مابقی پس از معاینه و بررسی در بخش اورژانس مراکز با دستورات دارویی و بهداشتی مرخص شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در شبانه روز گذشته، ۱۹ نفر از کل بیماران بستری در بخش‌ها پس از بهبودی توسط پزشکان معالج از بیمارستان ترخیص شدند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر ۱۶۰ نفر مشکوک به کرونا در قم بستری بوده که ۵۰ نفر آنها بدحال هستند.

قدیر افزود: شاهد این هستیم که علیرغم هشدارهای مکرر، متأسفانه همچنان مهمانی‌های بعد از افطار و تجمع مردم در مراکز اغذیه فروشی، نانوایی‌ها، بستنی فروشی‌ها و عدم توجه به فاصله گذاری اجتماعی زیاد است و ممکن است بار دیگر وضعیت استان را به حالت قرمز برگرداند.

وی تصریح کرد: افزایش ۴۰ درصدی مراجعه افراد مشکوک به کرونا به مراکز درمانی طی ۲۴ ساعت گذشته نگران کننده بوده و از همشهریان تقاضا می‌کنیم، فاصله گذاری اجتماعی را رعایت و از تجمع خودداری کنند.

شناسایی ۶۲ مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس در استان فارس معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته با انجام یک هزار و ۹۵۱ نمونه آزمایش ۶۲ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در استان فارس شناسایی شد. به گزارش خبرنگار مهر، دکتر عبدالرسول همتی بعد از ظهر دوشنبه با حضور در استودیو سلامت دانشگاه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با شناسایی ۶۲ مورد جدید در ۲۴ ساعت گذشته، آمار مبتلایان در استان فارس به چهار هزار و ۲۳۳ مورد رسیده است.

او ادامه داد: از مجموع ۶۲ مورد جدید شناسایی شده طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲۰ مورد مربوط به شیراز؛ ۴ مورد کوار؛ ۳ مورد زرین دشت؛ آباده و زرقان هر کدام یک مورد و مابقی آمار نیز مربوط به دیگر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان فارس بوده است.

معاون بهداشت دانشگاه بیان کرد: خوشبختانه در چهار روز گذشته مورد فوتی به دلیل ابتلاء به کروناویروس در استان گزارش نشده است و مجموع جانباختگان بر اثر بیماری کووید ۱۹ در استان، ۹۸ نفر است.

دکتر همتی مجموع بهبودیافتگان از بیمارستان‌ها و ایزوله خانگی در استان را نیز سه هزار و ۶۶۲ نفر اعلام کرد.

معاون بهداشت دانشگاه ضمن قدردانی از مردم فهیم استان به پاس همکاری با خادمان سلامت در مبارزه با کروناویروس تاکید کرد: بررسی‌ها نشان داده که استفاده از ماسک هنگام خروج از منزل، شست و شوی مرتب دست‌ها، پرهیز از ترددهای غیرضروری و رعایت فاصله در روابط اجتماعی، در جلوگیری از گسترش بیماری کووید ۱۹ مؤثر است

کرونا گریبان سومین آتش نشان اهوازی را گرفت رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز از ابتلای سومین آتش نشان به ویروس کرونا خبر داد.

ابراهیم قنبری رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: هفته گذشته با مثبت اعلام شدن تست کرونای یک آتش نشان در یکی از ایستگاه‌های آتش نشانی این کلانشهر، همه پرسنل این ایستگاه که ۱۹ نفر بودند برای آزمایش کرونا به بیمارستان رازی اهواز معرفی شدند.

او با بیان اینکه تست کرونای یکی از این افراد مثبت اعلام شده و تا نهایی شدن آزمایش کرونای آنها، همه این افراد در قرنطینه خواهند بود، اظهار داشت: آتش نشانان در این شرایط سخت برای مقابله با ویروس کرونا و حفظ سلامت مردم شبانه روزی پای کار بودند و همچنان به ارائه خدمات ادامه خواهند داد.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا در اهواز یک آتش نشان بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده و و ۲ آتش نشان به این ویروس مبتلا شده اند.

کرونا در استان فارس پرسه می‌زند/افزایش مبتلایان به ۴ هزار و ۲۳۳ نفر معاون بهداشت دانشگاه علوم پرشکی شیراز از شناسایی ۶۲ مورد جدید و افزایش مبتلایان کرونا در استان فارس به ۴ هزار و ۲۳۳ نفر خبر داد. عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پرشکی شیراز با حضور در استودیو سلامت دانشگاه با اشاره به بررسی هزار و ۹۵۱ نمونه در آزمایشگاه‌های تشخیصی کروناویروس در استان طی ۲۴ ساعت گذشته، گفت: از این تعداد، ۶۲ مورد مثبت اعلام شده است.

او اظهار کرد: با شناسایی موارد جدید در ۲۴ ساعت گذشته، آمار مبتلایان در استان فارس به ۴ هزار و ۲۳۳ مورد رسیده است.

عبدالرسول همتی ادامه داد: از مجموع ۶۲ مورد جدید شناسایی شده طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲۰ مورد مربوط به شیراز، ۴ مورد کوار، ۳ مورد زرین دشت، آباده و زرقان هر کدام یک مورد و مابقی آمار نیز مربوط به دیگر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان فارس بوده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پرشکی شیراز بیان کرد: در ۴ روز گذشته مورد فوتی به علت ابتلا به کروناویروس در استان گزارش نشده است و مجموع جانباختگان بر اثر بیماری کووید ۱۹ در استان، ۹۸ نفر است.

همتی مجموع بهبودیافتگان از بیمارستان‌ها و ایزوله خانگی در استان فارس را نیز ۳ هزار و ۶۶۲ نفر اعلام کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: یررسی‌ها نشان داده که استفاده از ماسک هنگام خروج از منزل، شست و شوی مرتب دست ها، پرهیز از تردد‌های غیرضروری و رعایت فاصله در روابط اجتماعی، در جلوگیری از گسترش بیماری کووید۱۹ موثر است.

بستری شدن ۵۷ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در مازندران ۲۴ ساعت گذشته ۵۷ بیمار جدید مشکوک به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران بستری شدند. روحانی زاده معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به بستری شدن ۵۷ بیمار کرونایی جدید در استان گفت: ۶۱ بیمار نیز در این مدت با بهبودی کامل از بیمارستان مرخص شدند.

روحانی زاده افزود: ۳۲۳ بیمار مشکوک به ویروس کرونا اکنون با علائم تنفسی حاد در بیمارستان‌های مازندران بستری هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه هنوز از شرائط کرونایی عبور نکردیم، ادامه داد: فعالیت برخی واحد‌های صنفی، خدماتی و عمومی نباید سبب شود مردم میزان رعایت فاصله اجتماعی و فاصله هوشمند را کاهش دهند.

اوافزود: رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در هر شرائطی زمینه افزایش تعداد مبتلایان را فراهم می‌کند.

ثبت ۱۷۱ مورد ابتلای جدید به کرونا در خوزستان/ فوتی‌ها ۲۹۷ مورد سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز از ثبت ۱۷۱ مورد ابتلای جدید قطعی به ویروس کرونا طی شبانه‌روز گذشته در استان خوزستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی احسان پور بعد از ظهر دوشنبه ضمن اشاره به محدودیت‌های اعمال شده در راستای کاهش ابتلاء به کرونا به دستور استاندار خوزستان، بیان کرد: امید می‌رود که در هفته‌های آینده شاهد کاهش موارد جدید ابتلاء به ویروس کرونا در استان باشیم‌.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی اهواز به عنوان متولی اصلی سلامت استان خوزستان و با بهره‌گیری از این فرصت، حجم گسترده‌ای از اقدامات بهداشتی و درمانی را برای مقابله با ویروس کرونا در دست اقدام دارد که از جمله این اقدامات می‌توان به فعال کردن کامل بیمارستان شهید نیاکی به عنوان بیمارستان معین بیماری کرونا ویروس در استان به منظور تقویت و پشتیبانی بیمارستان‌های آیت‌الله طالقانی، امیرکبیر، امیرالمؤمنین، سینا، ابوذر و رازی، تشدید بازرسی‌های بهداشتی در مراکز جمعیتی، ارائه آموزش‌های حضوری به اصنافی که مشمول تعطیلی در این ایام نیستند و کنترل مراکز ارائه خدمت به سالمندان و معتادان اشاره کرد.

احسان پور در رابطه با جدیدترین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان خوزستان، اظهار کرد: با همکاری‌های همه‌جانبه استانداری تعداد آزمایشگاه‌های استان رو به افزایش است و در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷۱ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در خوزستان شناسایی شد.

وی افزود: با احتساب این موارد جدید، شمار مبتلایان به چهار هزار و ۶۳۰ مورد افزایش یافته است که بطور کلی افزایش آمار را می‌توان نتیجه افزایش نمونه‌گیری‌ها و بیماریابی مطلوب‌تر دانست.

احسان پور تصریح کرد: در حال حاضر ۵۵۹ مورد قطعی ابتلاء در بیمارستان‌های خوزستان تحت درمان هستند و تاکنون سه هزار و ۳۷۴ بیمار پس از بهبودی از مراکز درمانی استان ترخیص شدند.

وی در پایان بیان کرد: متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته، ۷ بیمار جان خود را از دست داده‌اند تا به این صورت شمار فوت‌شدگان به ۲۹۷ مورد در استان افزایش یابد.

احتمال پیک مجدد شیوع کرونا در استان اصفهان وجود دارد سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت:با توجه به اینکه تعداد مبتلایان به ویروس کرونا نسبت به قبل کاهش پیدا کرده اما احتمال وقوع پیک مجدد این ویروس در استان اصفهان وجود دارد.

آرش نجیمی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه احتمال وقوع پیک مجدد شیوع کرونا در استان اصفهان وجود دارد گفت:هنوز تعداد ثابتی از مبتلایان به ویروس کرونا در استان هستند.

آرش نجیمی افزود: تعداد مبتلایان نسبت به قبل کاهش پیدا کرده، اما هنوز روند کاهشی از ابتلا به ویروس کرونا را در استان اصفهان نداریم.

او با بیان اینکه وضعیت اصفهان باتوجه به تعداد مبتلایان به کرونا هنوز قرمز است، اضافه کرد: براساس دو مقیاسی که برای تقسیم بندی رنگ‌های سفید، زرد و قرمز شهر‌ها داریم، در حال حاضر فقط بوئین میاندشت را می‌توان به عنوان شهر سفید استان اصفهان معرفی کرد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: از نظر علمی تأثیر گرمای هوا بر از بین رفتن ویروس کرونا ثابت نشده، بنابراین نمی‌توان اطمینان داشت با گرم شدن هوا در پایان خرداد احتمالا پیکی اتفاق نیفتد و یا سریع فروکش کند.

نجیمی با بیان اینکه متأسفانه مشارکت مردم و حتی برخی اصناف در عمل به دستورالعمل‌های بهداشتی پایین بوده است گفت: اگر همه مردم به صورت جدی این دستورالعمل‌ها را رعایت می‌کردند حتی با بازگشایی‌ها می‌توانستیم خیلی سریع‌تر به شرایط بهتری برسیم.

موارد ابتلاء به کرونا در کرمان از مرز ۱۰۰۰ نفر گذشت سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان مجموع آمار مبتلایان به کرونا در استان کرمان از ابتدای اپیدمی تاکنون را هزار و ۱۳ نفر ذکر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی شفیعی عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران شمار مجموع موارد مثبت مبتلا به کووید ۱۹ در استان کرمان را هزار و ۱۳ نفر اعلام کرد و گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته از ۳۰۱ مورد نمونه ارسالی به آزمایشگاه‌های استان تست ۴۵ نفر شامل ۲۲ زن و ۲۳ مرد مثبت شده است.

وی ادامه داد: از بین موارد مثبت ۱۰ مورد مربوط به افراد بستری در بیمارستان‌ها، ۱۴ مورد بیماران سرپایی و ۲۱ مورد اطرافیان بیماران است.

شفیعی عنوان کرد: بیشترین تعداد موارد مثبت در ۲۴ ساعت گذشته مربوط به شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کرمان با ۲۵ مورد است.

وی ادامه داد: حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با ۹ مورد مثبت و حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم با شش مورد مثبت بیشترین تعداد موارد مثبت را در ۲۴ ساعت گذشته داشته اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: تعداد موارد مثبت ۲۴ ساعت گذشته حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان سه مورد و حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان دو مورد بوده است.

شفیعی با اشاره به مرگ یک مرد در شهرستان زرند به دلیل ابتلاء به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته، افزود: تاکنون تعداد جان باختگان این بیماری در سطح استان کرمان به ۵۸ نفر رسید.

وی بیان کرد: پنج نفر طی ۲۴ ساعت گذشته از مراکز درمانی کرمان ترخیص شده‌اند که بر این اساس شمار موارد بهبود یافته در استان ۴۱۶ نفر است.

۴۵۲ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در سمنان بهبود یافتند نوید دانایی از بهبودی ۴۵۲ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در مجموعه تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی سمنان خبر داد.

نوید دانایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با اشاره به مدیریت ویروس کرونا در حوزه‌های تحت پوشش این دانشگاه گفت: موارد مثبت قطعی ابتلا به کرونا در سمنان به ۵۳۳ نفر رسیده است.

او با بیان اینکه ۸۵ درصد از این بیماران معادل ۴۵۲ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند افزود: شرایط بیماری کرونا نباید برای مردم عادی‌سازی شود و مهار بیماری کرونا نیز به رفتار مردم بستگی دارد.

دانایی با اشاره به بازگشایی مدارس از هفته آینده تصریح کرد: این به معنای حضور اجباری دانش آموزان در مدارس نیست و فقط دانش آموزانی که مشکل آموزشی دارند می‌توانند با رعایت نکات بهداشتی و اصول خودمراقبتی به مدارس مراجعه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان از برگزاری شب‌های قدر در استان سمنان خبر داد و گفت: این مراسم در حد امکان در فضا‌های باز و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی در برخی مساجد برگزار می‌شود.

ابتلای ۱۵ نفر به کرونا در فسا با برگزاری مراسم ختم درگذشت یک مادر بزرگ

دکتر جلال کریمی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی فسا:در پی ابتلای یکی از شهروندان فسایی به کووید ۱۹ و با پیگیری اپیدمیولوژیست های معاونت بهداشت برای یافتن افراد مرتبط با این بیمار، ۱۴ نفر که با این بیمار در مراسم ختم مادر بزرگ وی ارتباط داشتند، شناسایی و مورد غربالگری کرونا و انجام تست قرار گرفتند که متاسفانه این ۱۴ نفر به کرونا مبتلا شده اند. غربالگری و بیماریابی از افرادی که در این مراسم شرکت داشتند، توسط اپیدمیولوژیست های معاونت بهداشت ادامه دارد و ممکن است این تعداد در ساعات و روزهای آینده افزایش یابد، متاسفانه تعدادی از مبتلایان کودک و افرادی جزو گروههای پر خطر هستند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها