آمار کرونا در جهان/موارد ابتلا در هند به ۲۰۰ هزار نفر نزدیک شد

کد خبر: 997677

موارد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در جهان رو به افزایش است و طبق آمار‌ها بیش از شش میلیون و ۳۰۰ هزار نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند.

آمار کرونا در جهان/موارد ابتلا در هند به ۲۰۰ هزار نفر نزدیک شد

خبرگزاری ایسنا: آمار‌ها حاکی از آن است که شش میلیون و ۳۷۱ هزار و ۶۶۱ نفر در جهان به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده و تاکنون ۳۷۷ هزار و ۵۵۲ نفر از مبتلایان جان خود را از دست داده‌اند.

ایالات متحده آمریکا همچنان بیشترین آمار مبتلایان و فوتی‌های بیماری کووید ۱۹ را به خود اختصاص داده که حدود یک میلیون و ۸۵۹ هزار مبتلا و بیش از ۱۰۶ هزار و ۹۰۰ مورد فوتی را گزارش کرده است. همچنین برزیل در رتبه دوم قرار گرفته و تعداد مبتلایان به این بیماری در این کشور بیش از ۵۲۹ هزار نفر اعلام شده است.

همچنین بنابر تازه‌ترین آمار‌ها تاکنون دو میلیون و ۹۰۴ هزار و ۹۲۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در جهان بهبود یافته‌اند.

در کشور‌های مختلف محدودیت‌های اعمال شده به منظور کنترل شیوع کروناویروس کاهش پیدا کرده چرا که به گفته مقامات موارد جدید ابتلا رو به کاهش است. کشور‌هایی در اروپا، خاورمیانه و آسیا محدودیت‌های مربوط به تردد و سفر‌ها را لغو کرده و اجازه فعالیت مراکز تجاری و اقتصادی، پس از چند ماه تعطیلی داده شده است.

بنابرگزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشور‌هایی که بنابر گزارش‌های رسمی بالاترین آمار‌ها را داشته‌اند تا لحظه انتشار این خبر به ترتیب به شرح زیر است:

۱. ایالات متحده یک میلیون و ۸۵۹ هزار و ۳۲۳ مبتلا، ۱۰۶ هزار و ۹۲۵ قربانی

۲. برزیل ۵۲۹ هزار و ۴۰۵ مبتلا، ۳۰ هزار و ۴۶ قربانی

۳. روسیه ۴۱۴ هزار و ۸۷۸ مبتلا، ۴۸۵۵ قربانی

۴. اسپانیا ۲۸۶ هزار و ۷۱۸ مبتلا، ۲۷ هزار و ۱۲۷ قربانی

۵. انگلیس ۲۷۶ هزار و ۳۳۲ مبتلا، ۳۹ هزار و ۴۵ قربانی

۶. ایتالیا ۲۳۳ هزار و ۱۹۷ مبتلا، ۳۳ هزار و ۴۷۵ قربانی

۷. هند ۱۹۸ هزار و ۷۰۶ مبتلا، ۵۶۰۸ قربانی

۸. فرانسه ۱۸۹ هزار و ۲۲۰ مبتلا، ۲۸ هزار و ۸۳۳ قربانی

۹. آلمان ۱۸۳ هزار و ۷۶۵ مبتلا، ۸۶۱۸ قربانی

۱۰. پرو ۱۷۰ هزار و ۳۹ مبتلا، ۴۶۳۴ قربانی

پس از آن کشور‌های ترکیه با ۱۶۴ هزار و ۷۶۹ مبتلا، ایران با ۱۵۴ هزار و ۴۴۵ مبتلا، شیلی با ۱۰۵ هزار و ۱۵۹ مبتلا، مکزیک با ۹۳ هزار و ۴۳۵ مبتلا، کانادا با ۹۱ هزار و ۷۰۵ مبتلا، عربستان سعودی با ۸۷ هزار و ۱۴۲، چین با ۸۳ هزار و ۲۲ مبتلا، پاکستان با ۷۶ هزار و ۳۹۸ مبتلا، بلژیک با ۵۸ هزار و ۵۱۷ مبتلا و قطر با ۵۸ هزار و ۴۳۳ مبتلا بیش از ۵۰ هزار مورد ابتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند.

همچنین کشور‌های بنگلادش، هلند، بلاروس، اکوادور، سوئد، سنگاپور، امارات متحده عربی، آفریقای جنوبی، پرتغال، سوئیس، کلمبیا، کویت، اندونزی، ایرلند، مصر، لهستان، و اوکراین بیش از ۲۰ هزار مبتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها