معاون وزیر : مشکلی در تامین اکسیژن در بیمارستان‌ها نداریم

کد خبر: 999576

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تمامی دستگاه‌های تولید اکسیژن در کشور ساخته می‌شود و برای تهیه این وسایل مشکلی نداریم و به راحتی تأمین می‌شود.

معاون وزیر : مشکلی در تامین اکسیژن در بیمارستان‌ها نداریم

خبرگزاری مهر: قاسم جان بابایی چهارشنبه شب در بازدید از بیمارستان امام خمینی مهاباد با اشاره به برخی اخبار در خصوص کمبود اکسیژن در بیمارستان‌ها افزود: زیر ساخت‌های تأسیساتی مثل اکسیژن ساز و تأسیسات گرمایشی و سرمایشی در این اولویت بندی قرار دارد، تمامی دستگاه‌های تولید اکسیژن در کشور ساخته می‌شود و برای تهیه این وسایل مشکلی نداریم و به راحتی تأمین می‌شود.

وی با اشاره به آخرین اقدامات صورت گرفته در خصوص کنترل و مهار بیماری کرونا، عنوان کرد: متأسفانه به دلیل بی توجهی به پروتکل‌های بهداشتی و برداشتن فاصله گذاری اجتماعی روند شیوع کرونا رو به افزایش است و شیوع بیماری کرونا در جامعه به حدی رسیده که استفاده از ماسک برای همگان ضروری است.

جان بابایی با اشاره بر ضرورت رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم گفت: در کنار تاکید بر استفاده از ماسک برای همه باید در زمینه آگاه سازی مردم نسبت به رعایت فاصله اجتماعی و موارد بهداشتی، کاهش رفت و آمد‌های غیرضروری و نگهداری بیشتر از سالمندان نیز توجه ویژه‌ای کنند.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در شرایط فعلی تلاش همه باید بر حول کاهش شمار مبتلایان در جامعه باشد، افزود: تداوم بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند منجر به شیوع بیشتر این بیماری و اوج دوباره آن در آینده نزدیک شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی نیز با اشاره به وضعیت قرمز برخی شهر‌های استان در زمینه شیوع ویروس کرونا خواستار پوشش و ارائه برنامه‌های آموزشی در مورد شیوع بیماری کرونا برای رعایت بیشتر مردم شد.

جواد آقازاده با بیان اینکه متأسفانه تعداد بیماران جوان و با وضعیت وخیم در استان رو به رشد است ادامه داد: از ۶۲۵ نمونه مشکوک مورد آزمایش قرار گرفته در روز ۲۰ خرداد، ۲۶۷ مورد مثبت اعلام شده است، با احتساب موارد جدید تعداد کل مبتلایان استان به ۷۹۶۳ نفر رسید.

آقازاده تاکید کرد: ویروس در مرحله دوم و رشد صعودی خود قرار دارد و مردم باید هشدار‌های بهداشتی را جدی بگیرند و از حضور در هر گونه اجتماعات اجتناب کرده و مردم و مسؤولین باید در رفتار خود برای مقابله با بیماری کووید ۱۹ تجدید نظر کرده و تمهیدات جدی برای جلوگیری از گسترش بیماری اتخاذ کنند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس گفته متخصصین استان، چهره ویروس تغییر یافته و تهاجمی‌تر و خشن شده است، خاطرنشان کرد: در پیک دوم یک بی تفاوتی از طرف مردم و مسؤولین احساس می‌شود و این بی تفاوتی خطرناک است و می‌تواند آمار بیماران درگیر را افزایش دهد.

فرماندار مهاباد نیز در این دیدار گزارشی از اقدامات ستاد کرونا شهرستان در روز‌های گذشته ارائه کرد و خواستار اختیارات بیشتر استانی برای جلوگیری از شیوع بیماری شد.

معاون وزیر بهداشت به همراه هیأت همراه در سفر به آذربایجان‌غربی، از بخش‌های مختلف بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های مهاباد و بوکان بازدید کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها