آمار بالای قربانیان کرونا برزیلی‌ها را مجبور به نبش قبر کرد +تصاویر

کد خبر: 1000106

مقامات برزیل برای خاکسپاری شمار بالای قربانیان کرونایی با کمبود جا روبرو شده‌اند و مجبور هستند برای باز کردن فضا دست به نبش قبر مردگان قدیمی بزنند.

آمار بالای قربانیان کرونا برزیلی‌ها را مجبور به نبش قبر کرد +تصاویر

باشگاه خبرنگاران جوان: به نقل از مترو، با بالا رفتن بی‌سابقه شمار قربانیان کرونا در برزیل، مقامات این کشور با مشکل جایابی برای دفن اجساد روبرو شده و مجبور گشته‌اند با نبش قبر مردگان قدیمی فضای لازم را برای خاکسپاری این اجساد به دست آورند.

بنا بر آمار رسمی تاکنون ۴۱ هزار و ۸۲۸ نفر در این کشور به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند و روز گذشته نیز ۹۰۹ مورد دیگر مرگ ناشی از کرونا در این کشور ثبت شد که بالاترین آمار یک روزه را رقم زد. برزیل اکنون پس از آمریکا بالاترین آمار قربانیان کرونایی را دارد. روز گذشته در انگلیس شمار قربانیان به ۴۱ هزار و ۴۸۱ نفر رسید و آمار کل مبتلایان آن ۲۹۲ هزار و ۹۵۰ نفر شد. حال آنکه تعداد فوتی‌های روز گذشته این کشور ۲۰۲ نفر بود.

برزیل از نظر آمار ابتلا به کرونا نیز در میان کشور‌های آمریکای لاتین بدترین اوضاع را دارد و شرایط آن بسیار بحرانی است. تاکنون بیش از ۸۲۸ هزار نفر در این کشور به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

در سائو پائولو، بزرگترین شهر برزیل، تعداد فوتی‌های کرونایی به حدی بالا رفته است که مقامات این شهر با کمبود جا برای خاکسپاری اجساد آن‌ها روبرو شده‌اند. از این رو، تصمیم گرفته‌اند کسانی که سه سال از مرگ آن‌ها می‌گذرد نبش قبر شوند و بقایای اجساد آن‌ها پس از جمع‌آوری در کانتینر‌های فلزی نگهدارش شود. بنا بر اعلام مقامات، مرکز کفن و دفن این شهر برای این منظور ۱۲ کانتینر بزرگ تهیه کرده است. گفته می‌شود این ۱۲ کانتینر در ۱۵ روز آینده تحویل قبرستان‌های شهر می‌گردد.

سائو پائولو با ۱۲ میلیون جمعیت یکی از شهر‌های برزیل است که به شدت درگیر ویروس کرونا شده و تاکنون ۵ هزار و ۴۸۰ مورد مرگ ناشی از این بیماری را ثبت کرده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها