۱۱ میلیون نفر به مجموع آوارگان جهان در سال ۲۰۱۹ افزوده شد

کد خبر: 1001156

سازمان ملل اعلام کرد با افزایش 11 میلیونی آوارگان در سال 2019، تعداد کل کسانی که مجبور شده‌اند به اجبار در نتیجه نزاع، خشونت، آزار و اذیت و نقض حقوق بشر، آواره شوند، به حدود 80 میلیون نفر در جهان رسید.

۱۱ میلیون نفر به مجموع آوارگان جهان در سال ۲۰۱۹ افزوده شد

خبرگزاری فارس: در آستانه روز جهانی پناهنده در بیستم ماه ژوئن (دو روز یگر) آژانس پناهندگان سازمان ملل گزارش سالانه خود را درباره آوارگی امروز پنجشنبه منتشر کرد که نشان داد حدود ۱۱ میلیون نفر دیگر در سال ۲۰۱۹ از خانه‌های خود متواری شدند که تقریباً شمار کلی آواره شدگان در دهه گذشته را دو برابر کرد.

بنابر این گزارش، در بین ۷۹ میلیون و ۵۰۰ هزار آواره در جهان، ۲۶ میلیون نفر آن‌ها مهاجر، ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر پناهجو و ۴۵ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در کشور خود آواره هستند. همچنین بیش از ۴۰ درصد آوارگان را کودکان تشکیل می‌دهند.

به گزارش شبکه خبری «الجزیره»، «سنیل اونال» سخنگوی آژانس پناهندگان سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد: آوارگی اجباری امروز بسیار گسترده‌تر و رایج‌تر است. بزرگترین نزاع‌های جهان به این مسئله دامن زده‌اند و باید پایان یابند.

وی افزود افزایش سالانه، از میزان آوارگی نگران‌کننده در جمهوری کنگو، منطقه ساحل، کشور جنگ‌زده یمن و سوریه که به تنهایی یک ششم آوارگان جهان را دارد، ناشی می‌شود. در گزارش سازمان ملل همچنین پیش‌بینی شده همه‌گیری کرونا مسئله آوارگی را وخیم‌تر کند. آورگانی از سوریه، ونزوئلا، افغانستان، سودان جنوبی و میانمار دو سوم شمار آوارگان جهان را تشکیل می‌دهند.

ترکیه میزبان بزرگترین جمعیت آوارگان، ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر است که اغلب آن‌ها سوریه‌هایی هستند که در پی بحران داخلی این کشور وارد کشور همسایه شدند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها