رئیس موساد: اجرای طرح الحاق تا موعد انتخابات آمریکا، فرصت تاریخی اسرائیل است

کد خبر: 1003270

رئیس سازمان اطلاعات و جاسوسی رژیم صهیونیستی مدعی اجرای طرح الحاق کرانه باختری و دره اردن در ماه‌های پیش رو شد.

رئیس موساد: اجرای طرح الحاق تا موعد انتخابات آمریکا، فرصت تاریخی اسرائیل است

باشگاه خبرنگاران جوان: به نقل از پایگاه معا، یوسی کوهن، رئیس سازمان اطلاعات و جاسوسی رژیم صهیونیستی مدعی اجرایی شدن طرح الحاق کرانه باختری طی ماه‌های آتی شد.

یوسی کوهن در گفت‌وگو با رادیو اسرائیل مدعی شد طرح تحمیل حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بخش‌هایی از کرانه باختری و رود اردن ظرف دو یا سه ماه آینده عملی می‌شود.

رئیس سازمان موساد گفت فرصتی تاریخی برای اسرائیل فراهم شده تا طرح الحاق را تا زمان برگزاری انتخابات آمریکا پیش ببرد.

رئیس موساد مدعی شد کشور‌های میانه رو عرب، که در سال‌های اخیر روابط خود را با اسرائیل تقویت کردند، به یقین می‌دانند که فلسطینیان تمامی طرح‌های پیشنهادی از جمله طرح بلند مدت ایهود باراک و ایهود اولمرت، نخست وزیر‌های پیشین اسرائیل، را رد کرده اند.

این مقام صهیونیست تاکید کرد کشور‌های عربی منافع امنیتی و اقتصادی با اسرائیل دارند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی همزمان با تشکیل کابینه جدید، وعده داده تا برنامه الحاق بخشی از کرانه باختری به اراضی اشغالی را پیگیری کند. طرحی که در ابتدا دونالد ترامپ آن را در قالب «معامله قرن» مطرح کرد، طرحی کاملا صهیونیستی که طبق آن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی شناخته می‌شود و بخش‌های بسیار دیگری به اراضی اشغالی افزوده خواهد شد.

طبق طرحی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا موسوم به «معامله قرن» اعلام کرده است ۳۰ درصد از اراضی کرانه باختری و غور اردن به اراضی اشغالی ملحق می‌شوند. بر این اساس کرانه باختری، مرزی با رود اردن و بحر المیت نخواهد داشت.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها