مسکو و ریاض با یکدیگر گفتگو نمی کنند

کد خبر: 1006296

کاخ کرملین اعلام کرد که روسیه قصد ندارد پیش از نشست کمیته نظارتی اوپک پلاس با عربستان مذاکره کند.

مسکو و ریاض با یکدیگر گفتگو نمی کنند

خبرگزاری مهر: به نقل از رویترز، کاخ کرملین اعلام کرد که روسیه هیچ برنامه‌ای برای مذاکره با عربستان سعودی پیش از نشست کمیته وزارتی نظارت بر توافق کشورهای عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) (JMMC) که قرار است هفته آینده برگزار شود، ندارد.

کشورهای عضو اوپک پلاس از ماه مه و پس از آنکه ویروس کرونا سبب کاهش یک‌سوم تقاضای جهانی نفت خام شد، تولید خود را در سطح بی‌سابقه ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز کاهش داده‌اند.

پس از ماه ژوئیه، این کاهش تولید تا ماه دسامبر به ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز تعدیل خواهد شد. اما برخی اعضای اوپک از جمله عراق و نیجریه از ماه مه تاکنون به‌طور کامل به سهمیه خود مطابق با این توافق پایبند نبوده‌اند.

نشست بعدی کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق اوپک و غیر اوپک که قرار است ماهانه برگزار شود، ۱۵ ژوئیه (۲۵ تیرماه) و برای ارائه پیشنهاد درباره میزان کاهش تولید برگزار می‌شود.

عربستان که ریاست کمیته وزارتی نظارت بر توافق کشورهای عضو و غیرعضو اوپک در توافق کاهش تولید را به‌عهده دارد، تلاش کرده است با فشار بر کشورهای تخطی‌کننده مانند عراق، قزاقستان، نیجریه و آنگولا آنها را به پایبندی به سهمیه کاهش تولید و جبران تولید بیش از حدشان در ماه‌های ژوئیه تا سپتامبر وادار کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها