روسیه درباره اتهام‌زنی انگلیس هشدار داد

کد خبر: 1007431

سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه اتهام‌زنی‌های اخیر لندن در خصوص مداخله این کشور در انتخابات و نیز سرقت اطلاعات ساخت واکسن کرونا را قویا رد کرد.

روسیه درباره اتهام‌زنی انگلیس هشدار داد

باشگاه خبرنگاران جوان: به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سخنگوی کاخ کرملین ادعا‌های مطرح از سوی انگلیس در خصوص مداخله روسیه در انتخابات این کشور را به طور قاطع رد کرد.

دیمیتری پسکوف روز جمعه اعلام کرد روسیه به طور قاطع ادعا‌های مربوط به تلاش‌های ادعایی برای دخالت در انتخابات هر کشور از جمله انگلیس را رد می‌کند و هشدار می‌دهد که این اتهامات پیامد‌های منفی در روابط دوجانبه بین مسکو و لندن به وجود خواهد آمد.

سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه افزود: ما به طور مداوم و قاطع هرگونه دخالت احتمالی روسیه در انتخابات هر کشوری از جمله انگلیس را انکار می‌کنیم. ما به طور قطعی هرگونه اتهام مربوط به انتخابات ۲۰۱۹ در انگلستان را رد می‌کنیم.

روز پنج شنبه انگلیس در ادعا‌هایی اثبات نشده روسیه را متهم به تلاش برای مداخله در انتخابات سال ۲۰۱۹ انگلیس و نیز سرقت اطلاعات مربوط به ساخت واکنش کرونا از طریق حملات سایبری کرد. بنا به گزارش اسپوتنیک، قرار است ادعای مداخله روسیه در همه پرسی ویژه برگزیت در سال ۲۰۱۶ مورد بررسی پارلمان انگلیس قرار گیرد.

یک مقام سابق اطلاعاتی انگلیس مدعی شد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه قطعا در جریان تلاش جاسوسهایش برای سرقت تحقیقات پیشگامانه انگلیس در زمینه کشف واکسن کرونا بوده است.

همچنین مرکز امنیت سایبری انگلیس در بیانیه‌ای مشترک با همتایان آمریکایی و کانادایی خود در ادعایی، کرملین را متهم کردند که با استفاده از هکر‌ها تلاش داشته تا پژوهش‌های کشور‌های غربی را در زمینه مبارزه با ویروس کرونا به سرقت ببرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها