افزایش مبتلایان به کرونا در جهان برای دومین روز متوالی

کد خبر: 1007847

سازمان جهانی بهداشت از افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان برای دومین روز متوالی، ابراز نگرانی کرد.

افزایش مبتلایان به کرونا در جهان برای دومین روز متوالی

باشگاه خبرنگاران جوان: سازمان جهانی بهداشت ضمن ابراز نگرانی از افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان برای دومین روز متوالی، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: تنها در شبانه روز گذشته شاهد ابتلای نزدیک به ۲۶۰ هزار نفر به کووید ۱۹ بودیم. این افزایش شمار مبتلایان به دلیل رشد شیوع ویروس در آمریکا، برزیل، هند و آفریقای جنوبی بوده است.

رکورد پیشین سازمان جهانی بهداشت در شمار مبتلایان مربوط به روز جمعه گذشته با ۲۳۷ هزار ابتلا بود.

متاسفانه شاهد جهش شمار قربانیان ویروس کرونا در جهان نیز هستیم. در شبانه روز گذشته ۷ هزار و ۳۶۰ نفر جان خود را از دست دادند که از ۱۰ ماه مِه (۲۱ اردیبهشت) رقم بی سابقه‌ای محسوب می‌شود. از ماه ژوئن میانگین قربانیان از ۴ هزار و ۶۰۰ تن در جهان به ۴ هزار و ۸۰۰ تن در ماه ژوئیه رسیده است.

بیشتربخوانید

اهداف ویروس جاه طلب کرونا در بدن افراد مختلف

در هفت ماهی که از ظهور ویروس کرونا در جهان می‌گذرد، ۱۴ میلیون نفر به آن مبتلا شده اند. همچنین طی این مدت ۶۰۰ هزار نفر جان خود را از دست داده اند. با جهش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در هفته‌های اخیر، شاهد آن هستیم که به طور میانگین هر ۱۰۰ ساعت، یک میلیون ابتلای جدید به کووید ۱۹ گزارش می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت در پایان آورده است: در شبانه روز گذشته در آمریکا ۷۱ هزار نفر، در برزیل ۴۵ هزار نفر، در هند ۳۴ هزار نفر و در آفریقای جنوبی ۱۳ هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند. آمار بالای ابتلا در این چهار کشور منجر به ثبت رکورد جدیدی در شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در جهان شده است.

این سازمان از مردم خواست فاصله اجتماعی را رعایت کرده و در اماکن عمومی حتما از ماسک استفاده کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها