پیش‌بینی هاآرتص درباره حمله جدید حزب‌الله لبنان

کد خبر: 1009938

برآوردها در اراضی اشغالی حاکی از این هستند که حزب‌الله حمله جدیدی را در طول مرزها با لبنان علیه رژیم صهیونیستی آغاز کرده و حمله اخیر این رژیم، احتمالا حزب‌الله را به آغاز حمله‌ای جدید سوق می‌دهد.

پیش‌بینی هاآرتص درباره حمله جدید حزب‌الله لبنان

خبرگزاری ایسنا: سایت شبکه خبری الجزیره به نقل از آموس هارئیل، سردبیر مسایل نظامی روزنامه عبری زبان هاآرتص گزارش داد: میدان درگیری عصر دوشنبه میان ارتش اسرائیل و نیروهای حزب‌الله در طول سال‌های گذشته زمین بازی مورد علاقه دو طرف بوده است، به این شکل که حزب‌الله هر بار که می‌خواهد با ارتش اسرائیل تسویه حساب کند، آن را در پیش می‌گیرد.

هارئیل با اشاره به فرمول بازدارندگی که سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله سال گذشته میلادی ایجاد کرد، گفت: به قول نصرالله در واکنش به هر عملیاتی که در آن طی حمله‌ای به سوریه یکی از نیروهای ما کشته شود، پاسخی از سوی لبنان داده خواهد شد.

اوافزود: این منطقه خالی از سکنه و به دور از تجمع‌های شهری است و امکان مهار هر اتفاقی به دور از رسانه‌ها و توجه‌ها وجود دارد.

این منبع در ادامه تاکید کرد: این اطلاعات از کانال‌های مختلفی در لبنان به دست آمده‌اند و تاکید دارند که پاسخی نظامی در راه است و تنها مساله زمان آن مطرح است.

نیروهای سازمان ملل تحقیقات خود درباره حمله توپخانه‌ای عصر دوشنبه رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان را آغاز کردند. در حالی که رژیم صهیونیستی به حزب‌الله درباره عواقب حمله به خود هشدار داد، حزب‌الله اعلام کرد، تیراندازی تنها از سوی یک طرفِ نگران و مضطرب انجام شد.

جنوب لبنان عصر دوشنبه شاهد تنش نظامی بود به این شکل که ارتش رژیم صهیونیستی به بهانه رصد تحرکات برخی از نیروهای حزب‌الله برای نفوذ به منطقه، پایگاه‌هایی در اطراف مزارع شبعای اشغالی را هدف قرار داد، در مقابل حزب‌الله هر گونه تلاش برای نفوذ و یا درگیری در این منطقه را تکذیب کرد.

در این حمله اطراف پایگاه نظامی "رویسات العلم" در ارتفاعات شهرک "کفرشوبا" و مزرعه شانوح در جنوب آن و نیز اطراف مزارع اشغالی شبعا هدف قرار گرفتند. شبکه هفت تلویزیون رژیم صهیونیستی تصاویر محل انفجارهایی که مدعی بود گروهی مسلح قصد نفوذ به آنها را داشتند، پخش کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها