بازداشت ده‌ها نفر دیگر در ترکیه به ظن ارتباط با «فتح‌الله گولن»

کد خبر: 1009974

مقام‌های قضایی ترکیه دستور بازداشت ۶۸ نفر به ظن داشتن ارتباط با تشکیلات «فتح‌الله گولن» را صادر کردند و تاکنون حداقل ۴۱ نفر از آنها بازداشت شده‌اند.

بازداشت ده‌ها نفر دیگر در ترکیه به ظن ارتباط با «فتح‌الله گولن»

خبرگزاری فارس: در ادامه بگیر و ببندها در ترکیه در رابطه با کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ دادستانی این کشور حکم جلب ۶۸ نفر را به اتهام ارتباط با تشکیلات «فتح‌الله گولن» صادر کرد.

خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش داد، نیروهای امنیتی این کشور حداقل ۴۱ نفر را به ظن ارتباط با جنبش تروریستی فتح‌الله گولن عامل کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ بازداشت کردند.

این رسانه به نقل از منابع امنیتی خبر داد، دادستانی ترکیه حکم جلب ۶۸ نفر را در این ارتباط صادر کردند که در بین آنها نام یک سرهنگ بازنشسته و ۶ نظامی حال حاضر ارتش ترکیه دیده می‌شود.

طبق این گزارش، عملیات نیروهای امنیتی ترکیه برای بازداشت مظنونان در ۲۳ استان کشور به صورت همزمان آغاز شده و تاکنون ۴۱ نفر بازداشت شده‌اند و عملیات برای بازداشت باقی مظنونان در حال پیگیری است.

دولت ترکیه فتح‌الله گولن (واعظ ترکیه‌ای مخالف دولت این کشور و ساکن آمریکا) و تشکیلات وابسته به او را تروریستی خوانده و عامل کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ معرفی کرده و بارها از آمریکا استرداد او را خواستار شده اما آمریکایی‌ها به این خواسته‌ها بی‌توجهی کرده‌اند.

بنا بر اعلام مقام‌ها و رسانه‌های ترکیه، در این کودتای نافرجام که توسط تعداد از نظامیان ترکیه انجام شد ۲۵۱ نفر کشته و حدود ۲۲۰۰ نفر زخمی شدند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها