میشل عون: برای کشف حقیقت انفجار بیروت به زمان نیاز داریم

کد خبر: 1014082

رئیس جمهور لبنان با تاکید بر اینکه هیچ گونه کوتاهی یا سهل انگاری درخصوص تحقیق درباره انفجار اخیر در اسکله بیروت نخواهد شد، تاکید کرد: همه فرضیه ها درباره این انفجار همچنان پا برجاست.

میشل عون: برای کشف حقیقت انفجار بیروت به زمان نیاز داریم

خبرگزاری تسنیم: به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، میشل عون رئیس جمهور لبنان در سخنانی تصریح کرد: هیچ تاخیری درخصوص تحقیق درباره انفجار اسکله بیروت وجود ندارد بلکه نیاز به زمان برای روشن شدن حقیقت ماجرا است.

وی افزود: همه فرضیه‌ها همچنان پا برجاست و تعلل و کوتاهی درباره این موضوع وجود ندارد و درباره همه احتمال‌ها تحقیق خواهد شد.

ژنرال عون گفت: تحقیق به سه مرحله تقسیم شده است. مرحله اول روشن شدن این نکته است که کشتی از کجا آمده و در کجا نیترات را بارگیری کرده است و به کجا می رفته است و علل اینکه باعث شده تا وارد اسکله بیروت شود و از سال 2013 تا به امروز که مواد منفجره آن منفجر شد، در آنجا باقی بماند.

وی افزود: دوم اینکه مسئولیت افرادی که این کشتی را پذیرش کرده‌اند، مشخص شود و سوم اینکه روشن شود که چه کسی درباره وضعیت آن - بدون آگاهی نهادهای سیاسی مسئول درقبال این موضوع - اهمال کرده است.

ژنرال عون درباره مسئله مامور کردن نخست وزیر جدیدی برای تشکیل کابینه گفت: نظام ما پارلمان است و باید رایزنی با نمایندگان صورت گیرد تا روشن شود که می خواهند چه کسی نخست وزیر باشد. بعد از این مرحله، کسی را که برای تشکیل دولت انتخاب کردند، مامور تشکیل آن می‌شود و بعد از تشکیل، دولت باید در پارلمان برای گرفتن رای اعتماد در پرتو برنامه کاری خود حاضر شود.

وی افزود: اما به طور خاص، خواهان نتایجی برای اصلاحات همراه با دولت هستم تا اینکه این اصلاحات به سرعت رقم بخورد زیرا بسیار در این زمینه تاخیر به خرج داده‌ایم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها