نتانیاهو: توافق با امارات نباید برتری نظامی اسرائیل را به‌خطر بیندازد

کد خبر: 1014628

دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که توافق اخیر تل آویو با امارات به این معنا نیست که موضع صهیونیست ها نسبت به فروش تسلیحات آمریکایی به کشورهای خاورمیانه تغییر کرده است.

نتانیاهو: توافق با امارات نباید برتری نظامی اسرائیل را به‌خطر بیندازد

خبرگزاری مهر: به نقل از رویترز، دفتر «بنیامین نتانیاهو» امروز سه شنبه اعلام کرد که توافق اخیر تل آویو با امارات متحده عربی به این معنا نیست که موضع اسرائیل نسبت به فروش تسلیحات آمریکایی به کشورهای خاورمیانه تغییر کرده است.

بر اساس این بیانیه، تل‌آویو همچنان مخالف آن است که واشنگتن با فروش تسلیحات به ابوظبی برتری نظامی رژیم صهیونیستی را به خطر بیندازد.

در بیانیهٔ دفتر نخست ‌وزیر رژیم صهیونیستی آمده است:‌ «اسرائیل در مذاکرات (عادی‌سازی روابط با امارات) مواضع منسجم خود را، در زمینهٔ فروش تسلیحات و فناوری‌های دفاعی به هر کشور خاورمیانه، ‌ به‌گونه‌ای که برتری نظامی اسرائیل را تغییر دهد، عوض نکرده است.»

دولت آمریکا به‌تازگی اعلام کرد که امارات متحده عربی، ‌ پس از توافق روز پنج‌شنبه با رژیم صهیونیستی، می‌تواند برخی تسلیحات آمریکایی را تهیه کند.

واشنگتن، طبق قراردادی نانوشته، از دهه‌ها پیش فروش تسلیحات کلیدی را به دیگر کشورهای خاورمیانه یعنی آنچه بتواند برتری نظامی نسبی رژیم صهیونیستی را بر هم بزند، از دستور کار خارج کرده است. جنگنده‌های اف-۳۵ از جمله‌ٔ این‌گونه تسلیحات کلیدی‌ هستند که اسرائیل چند نمونه از آنها را در اختیار دارد.

از سوی دیگر الی کوهن، ‌ وزیر اطلاعات دولت رژیم صهیونیستی نیز تصریح کرده که هیات تصمیم‌گیر این رژیم دربارهٔ توافق با امارات، ‌هیچ بحثی در مورد تغییر سیاستِ حفظ برتری نظامی اسرائیل نداشته است.

به گزارش مهر، امروز سه شنبه رسانه‌های چاپ سرزمین‌های اشغالی اخبار متناقضی را در مورد تحویل جنگنده های اف ۳۵ به امارات منتشر کرده‌اند. از یک سو یدیعوت آحارانوت گزارش داده که آمریکا به عنوان بخشی محرمانه از توافق عادی سازی روابط امارات و اسرائیل قصد فروش جنگنده‌های اف ۳۵ را به این کشور عربی دارد اما از سوی دیگر روزنامه هاآرتص گزارش داده که تل آویو به شدت با فروش جنگنده‌های اف ۳۵ به امارات مخالف است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها