واکنش حسان دیاب و دمشق به رای دادگاه ترور حریری

کد خبر: 1014654

نخست وزیر پیشبرد امور لبنان به صدور حکم دادگاه بین المللی ویژه ترور رفیق حریری واکنش نشان داد.

واکنش حسان دیاب و دمشق به رای دادگاه ترور حریری

خبرگزاری مهر: به نقل از النشره، حسان دیاب نخست وزیر پیشبرد امور لبنان به صدور حکم دادگاه بین المللی ویژه ترور رفیق حریری واکنش نشان داد.

وی افزود: امیدواریم که این حکم به تحکیم ثبات و عدالت همانگونه که رفیق حریری تمایل داشت، منجر شود تا لبنان از این شرایط بحرانی با وحدت ملی خارج شود.

گفتنی است که دادگاه بین المللی ویژه ترور رفیق حریری امروز رای خود را صادر کرد.

دادگاه بین‌المللی لاهه روز سه‌شنبه ۱۸ اوت (۲۸ مرداد) با اعلام یک دقیقه سکوت آغاز به کار کرد و سپس، دیوید ری، قاضی دادگاه اعلام کرد: دو و نیم تن مواد منفجره در خودرویی بود که رفیق حریری در آن قرار داشت. ترور حریری عملیاتی تروریستی بوده که برای اهداف سیاسی انجام شده است.

قاضی دادگاه با آنکه مدعی شد که برخی از اعضای حزب الله متهمان ترور نخست وزیر اسبق لبنان هستند اما گفت: هیچ مدرکی دال بر دخالت رهبری حزب‌الله لبنان و دولت سوریه در این ترور وجود ندارد و سید حسن نصرالله و رفیق حریری روابط خوبی با یکدیگر داشته‌اند.

واکنش دمشق به حکم دادگاه بین المللی ترور رفیق حریری

نماینده پارلمان سوریه به حکم دادگاه بین المللی ترور رفیق حریری واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، احمد الکزبری نماینده پارلمان سوریه به حکم دادگاه بین المللی ترور رفیق حریری واکنش نشان داد.

وی افزود: پس از صدور رای دادگاه بین المللی، سیاستمداران لبنانی(وابسته به ۱۴ مارس) باید از دولت و ملت سوریه به خاطر اتهامات پوچی که به دمشق زده اند، عذرخواهی کنند به ویژه که این دادگاه هرگونه ارتباط دولت سوریه با این ترور را رد کرد.

این نماینده پارلمان سوریه تاکید کرد: موضوع از سوی دستگاه قضایی و وکلای سوری مورد بررسی قرار خواهد گرفت به گونه ای که در راستای منافع ملت سوریه که زیان دیده است، باشد.

گفتنی است «دیوید ری» قاضی دادگاه بین المللی ویژه ترور حریری امروز اعلام کرد که هیچ مدرکی دال بر دخالت رهبری حزب‌الله لبنان و دولت سوریه در این ترور وجود ندارد و سید حسن نصرالله و رفیق حریری روابط خوبی با یکدیگر داشته‌اند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها