وزارت خارجه افغانستان: ایران آماده میزبانی از مذاکرات کابل و طالبان است

کد خبر: 1015061

سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان گفت که ایران از روند صلح به رهبری کابل حمایت کرده و آماده میزبانی از مذاکرات بین‌الافغانی است.

وزارت خارجه افغانستان: ایران آماده میزبانی از مذاکرات کابل و طالبان است

خبرگزاری فارس: وزارت امور خارجه افغانستان از اعلام آمادگی ایران برای میزبانی از گفت‌وگوهای بین‌الافغانی خبر داد.

«گران هیواد» سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان امروز پنج‌شنبه (30 مرداد) در یک نشست خبری در کابل گفت که تهران از روند گفت‌وگوهای صلح به رهبری و مالکیت افغانستان حمایت و برای میزبانی از این گفتگوها اعلام آمادگی کرده است.

وی افزود: توقع حکومت افغانستان از کشورهای منطقه و جهان این است که از گروه طالبان حمایت نه؛ بلکه از روند صلح افغانستان پشتیبانی کنند".

به گفته سخنگوی وزارت خارجه افغانستان، این وزارت در راستای اجماع منطقه‌ای و بین‌المللی در رابطه با صلح افغانستان کار می‌کند و تلاش دارد که افغانستان به «نقطۀ تلفیق» منافع کشورهای بزرگ جهان، منطقه و همسایه مبدل شود.

به گزارش فارس، در پی اختلافات سیاسی در افغانستان پس از انتخابات ریاست جمهوری در این کشور، جمهوری اسلامی ایران تلاش و رایزنی‌های زیادی را در راستای حل اختلافات صورت داد از جمله با طرف‌های افغانستانی و در نهایت توافقی بین اشرف غنی و عبدالله عبدالله حاصل شد که ایران نیز از این توافق استقبال کرد.

همچنین در سفر اخیر اتمر سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان به ایران، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران (+) بار دیگر با تاکید بر حمایت تهران از روند صلح به رهبری دولت افغانستان از آمادگی کشورمان برای میزبانی مذاکرات بین‌الافغانی خبر داد.

در همین راستا چندی پیش «بهادر امینیان» سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل با «حمدالله محب» مشاور امنیت ملی افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار دو طرف در خصوص مشکلات پیش‌روی مهاجرین افغانستانی در ایران و بهبود همکاری‌های دوجانبه از جمله نقش ایران در تلاش‌های منطقه‌ای برای حمایت از صلح افغانستان بحث و تبادل نظر کردند.

همچنین بهادر امینیان در دیدار اخیر خود با محمد حنیف اتمر، بر حمایت کشورش از نظام جمهوری و دستاوردهای 19 سال گذشته افغانستان تاکید کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها