یک کلیسای دیگر در ترکیه به مسجد تبدیل شد

کد خبر: 1015510

در پی حکم دیوان عالی اداری ترکیه و موافقت رجب طیب اردوغان، کلیسای «چورا» در استانبول به مسجد تبدیل شد.

یک کلیسای دیگر در ترکیه به مسجد تبدیل شد

باشگاه خبرنگاران جوان: رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه با صدور فرمانی تغییر کاربری یک کلیسای دیگر در استانبول به مسجد را اعلام کرد.

کلیسای «چورا» که مربوط به دوره بیزانس است، در قرن ششم میلادی ساخته شده است و در سال ۱۹۴۵ میلادی با تصمیم هیات دولت ترکیه تبدیل به موزه شد.

این کلیسا موزه که در منطقۀ فاتح استانبول قرار دارد جمعه در پی حکم دیوان عالی اداری و امضای اردوغان به مسجد تبدیل و ادارۀ آن در اختیار سازمان دیانت گذاشته شد.

اردوغان در حالی دیروز جمعه دستور تغییر کاربری کلیسای «چورا» (کاریه) را صادر کرد که حدود یک ماه قبل دستور داد موزه ایاصوفیه که یک کلیسا بود به مسجد تبدیل شود.

این اقدام اردوغان اعتراضاتی را در پی داشته است. نیکلای بالاشو، معاون وزیر امور کلیسای اعظم روسیه با بیان اینکه ترکیه به قول‌های خود در مورد احترام گذاشتن به ارزش‌ها عمل نمی‌کند، گفت: دولت آنکارا توجهی به ارزش‌های فرهنگ مسیحیت نداشته و یکی پس از دیگری قول‌های خود را در این خصوص زیر پا می‌گذارد.

پیش از این وزارت امور خارجۀ یونان نیز در این خصوص واکنش نشان داد و ترکیه را متهم کرد که قصد دارد جامعۀ بین‌المللی را وادار به تنش کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها