پامپئو: مواضع آلمان در قبال ایران یأس‌آور است

کد خبر: 1022095

وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با یک نشریه آلمانی گفت که کشورش توافق هسته‌ای ایران را توافقی خطرناک می‌داند.

پامپئو: مواضع آلمان در قبال ایران یأس‌آور است

خبرگزاری فارس: مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای با یک نشریه آلمانی گفته که واشنگتن برجام را «خطرناک» می‌داند.

به نوشته روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست، پامپئو در مصاحبه با پرتیراژترین روزنامه آلمان مدعی شد دولت «آنگلا مرکل» اقدامات کافی برای مقابله با ایران انجام نمی‌دهد.

پامپئو در این مصاحبه با «بیلد» در پاسخ به سئوالی درباره اختلافات میان اروپا و آمریکا در خصوص توافق هسته‌ای برجام گفت: «سال‌ها است که با اختلافاتی بر سر ارزش این توافق هسته‌ای مواجه هستیم. ایالات متحده این توافق را نه تنها تأسف‌آور بلکه خطرناک می‌داند.»

وی اضافه کرد: «اروپایی‌ها می‌گویند که ماندن در داخل این توافق اهمیت دارد، اما آمریکا مسیر متفاوتی در پیش گرفته است. ما به آنها اجازه نخواهیم داد از ثروت و پول کافی برخوردار باشند تا بتوانند تروریسم ایجاد کنند.»

وزیر خارجه آمریکا در ادامه ادعاهای خود اضافه کرد: «ما سیستمی خواهیم ساخت که اطمینان حاصل شود ایران هرگز سلاح هسته‌ای نخواهد داشت. ایالات متحده از ظرفیت رهبری دنیا برای پس زدن این تهدید تروریستی برخوردار است.»

او در ادامه درباره ادعای آمریکا مبنی بر بازگرداندن قطعنامه‌های تحریمی سازمان ملل علیه ایران گفت: «شرکت‌های آلمانی خطرات را متوجه خواهند شد و از قطعنامه‌های شورای امنیت پیروی خواهند کرد. این دولت آلمان است که مواضعش تا این حد یأس‌آور است. این کشور (ایران)، ستادهای ترور در سراسر اروپا راه‌اندازی کرده است.»

وزیر خارجه آمریکا اضافه کرد: «دولت آلمان به ما می‌گوید با این موافقند که نمی‌خواهند ایران سلاح خرید و فروش کند، با این حال، هیچ برنامه‌ یا جایگزینی برای جلوگیری از آن ندارد.»

دولت آمریکا بعد از خروج از «برنامه جامع اقدام مشترک» یا برجام تحریم‌ها علیه ایران را از سر گرفته و به سیاست‌هایی تحریک‌آمیز علیه ایران، از جمله ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روی آورده است.

ترامپ وعده داده بود با خروج از برجام و پیگیری سیاست موسوم به «کارزار فشار حداکثری» ایران را به حضور پای میز مذاکره برای رسیدن به «توافقی بهتر» -به زعم او- مجاب خواهد کرد.

در حالی که بیش از ۲ سال از این وعده می‌گذرد دولت آمریکا در تحقق این هدف ناکام مانده و به همین دلیل ترامپ به خصوص در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر از سوی گروه‌های مختلف در آمریکا آماج انتقادات قرار گرفته است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها