لودریان: بدون اصلاحات در لبنان، کمکی در کار نخواهد بود

کد خبر: 1022308

وزیر امور خارجه فرانسه بار دیگر گروه‌های سیاسی و سیاستمداران لبنان را برای پیش‌برد اصلاحات مورد نظر پاریس تحت فشار قرار داد.

لودریان: بدون اصلاحات در لبنان، کمکی در کار نخواهد بود

خبرگزاری فارس: وزیر امور خارجه فرانسه گفت که هرگونه کمک به دولت لبنان برای برون‌رفت از مشکلات اخیر در این کشور منوط به اجرای اصلاحات مورد نظر است.

به گزارش رسانه‌های لبنانی، «ژان ایو لودریان»، وزیر امور خارجه فرانسه اعمال «فشارهای قوی» به مسئولان و مقامات لبنان جهت تشکیل دولت جدید در این کشور را ضروری دانست و گفت که «بدون اصلاحات، هرگز چیزی به نام کمک مالی به لبنان وجود نخواهد داشت».

وزارت خارجه فرانسه دیروز نیز با صدور بیانیه‌ای، برای دومین بار از اینکه لبنانی‌ها در تشکیل دولت جدید عجله ندارند، ابراز تأسف کرد و خواستار تسریع در فرایند تشکیل کابینه مورد نظر خود شد.

از زمان وقوع انفجار بندر بیروت در ۱۴ مرداد گذشته که منجر به ویرانی این بندر و وارد شدن خسارات زیاد به منازل و ساختمان‌های اداری پایتخت لبنان شد، رئیس جمهور فرانسه دو نوبت به این کشور سفر کرد و به دولتمردان و سیاستمداران لبنانی فشار آورد و آن‌ها را تهدید کرد تا در بازه زمانی یک ماه بر سر تشکیل دولت جدید تلاش کنند در غیر این صورت، از کمک مالی برای لبنان خبری نخواهد بود.

تحت همین فشارها مصطفی ادیب، سفیر سابق لبنان در آلمان که تابعیت فرانسه را نیز داد و مورد حمایت کاخ الیزه است، برای تشکیل کابینه معرفی شد ولی او طی ضرب‌الاجل پاریس موفق نشده است کابینه جدید را تشکیل دهد. ادیب پنج روز پیش بعد از اتمام مهلت فرانسوی‌ها، دوباره برای تشکیل کابینه مهلت خواست.

اوضاع اقتصادی لبنان به دلیل تظاهرات طولانی ضد دولتی و ضد فساد طی یک سال گذشته، شیوع کرونا و این اواخر انفجار بندر بیروت، شرایط بسیار نابسامانی دارد و تحلیلگران در باره فروپاشی در این کشور هشدار می‌دهند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها