ادامه اتهام‌زنی‌های ایروان و پاسخ آنکارا

کد خبر: 1023715

وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد: نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان طی چند روز اخیر به تمام جهان نشان دادند که با اتکا به توانایی و نیروهای خودی قادر به پیروزی هستند.

ادامه اتهام‌زنی‌های ایروان و پاسخ آنکارا

ایسنا: به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع ترکیه تاکید کرد: ارمنستان ادعاهای بی‌پایه و اساس مبنی بر استفاده از جنگده و پهپادهای ترکیه علیه این کشور را مطرح می‌کند.

وزارت دفاع ترکیه در بیانیه‌ای گزارش‌های مربوط به مشارکت هواپیماهای نظامی و هواپیماهای بدون سرنشین ترکیه در درگیری‌های قره‌باغ را کذب اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع ترکیه در بیانیه‌ای اعلام داشت: ساختارهای رسمی ارمنستان در حال انتشار گزارش‌های نادرست در مورد استفاده از هواپیماهای نظامی و هواپیماهای بدون سرنشین ترکیه علیه ارتش ارمنستان هستند. طی چند روز گذشته، ارتش آذربایجان به جهانیان نشان داده است که خود قادر به پیروزی است.

این در حالی است که ارمنستان همچنان به تکرار ادعاهای خود در این باره ادامه داد و این بار سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان مدعی شد که آذربایجان کنترل هوایی عملیات در قره باغ را به نیروی هوایی ترکیه واگذار کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، آرتسرون اووانیسیان، سخنگوی وزارت دفاع جمهوری ارمنستان در فیس‌بوک مدعی شد که "آذربایجان کنترل هوایی عملیات در قره باغ را به نیروی هوایی ترکیه واگذار کرده است".

به گفته سخنگوی وزارت دفاع جمهوری ارمنستان، پروازهای هواپیماهای ترکیه و آذربایجان طی امروز چهارشنبه "توسط (هواپیمای) ای-۷ تی پست فرماندهی هوایی ترکیه در نزدیکی شهرهای ارزروم و قارص واقع در ترکیه صورت می‌گرفت." اووانیسیان افزود: این احتمال وجود دارد که فرماندهی نیروی هوایی ترکیه در این هواپیما بوده باشد.

وی خاطرنشان کرد که دو فروند جنگنده اف-۱۶ ترکیه، هواپیماهای سوخو-۲۵ آذربایجان و همچنین یک هواپیمای بدون سرنشین شناسایی - حمله کننده ترکیه، "بایراکتار"، که از شهر کردامیر برخاسته بود، در ارتفاعات بالا، حمله موشکی - بمبی به شهرهای هادروت و مارتاکرت قره باغ انجام داده‌اند.

اووانیسیان افزود: علاوه بر این، در فاصله کمی از شهر هادروت، یک پست فرماندهی برای کنترل هواپیماهای بدون سرنشین ترکیه وجود دارد که مستقیماً آتش بازی هواپیماهای آذربایجان را اصلاح می‌کند.

پیش از این سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان اظهار کرده بود که هواپیمای اف -۱۶ ترکیه هواپیمای سوخو-۲۵ ارمنستان را در حریم هوایی این کشور سرنگون کرده است.

به گفته وزارت امور خارجه جمهوری ارمنستان، در نتیجه این حادثه، والری دانلین، سرگرد نیروی هوایی ارمنستان و خلبان این هواپیمای جنگنده کشته شده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها