اظهارات وزیر خارجه عراق درباره زمان خروج نیرو‌های آمریکایی

کد خبر: 1025371

وزیر امور خارجه عراق گفت که بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کمیته‌ای فنی درباره زمان بندی خروج نیرو‌های این کشور از عراق تشکیل خواهد شد.

اظهارات وزیر خارجه عراق درباره زمان خروج نیرو‌های آمریکایی

باشگاه خبرنگاران جوان: به نقل از الفرات نیوز، «فواد حسین» وزیر خارجه عراق در مصاحبه‌ای تلویزیونی از پایبندی دولت این کشور به تصمیم پارلمان و گفت‌وگو‌ها درباره خروج نیرو‌های خارجی از این کشور خبر داد.

او گفت: دولت گفت‌وگو‌ها در این باره را آغاز کرده و به نتایجی هم رسیده است و درباره زمان بندی خروج این نیرو‌ها تصمیم خواهد گرفت.

وزیر خارجه عراق افزود درباره عواقب خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق با طرف ایرانی گفت‌وگو کرده و با وزرای خارجه کشور‌های غربی برای انصراف واشنگتن از تصمیمش برای خروج از عراق تماس گرفته شده است.

او از آغاز تحقیقات درباره حملات موشکی به سفارتخانه‌ها خبر داد و اعلام کرد که تصمیم‌هایی برای توقف این حملات صورت گرفته است.

فواد حسین افزود: تنها خواسته واشنگتن برای ادامه فعالیت دیپلماتیک در عراق، در امان بودن سفارتخانه این کشور در بغداد است، همچنین دولت آمریکا از ما درباره توان دولت عراق در جلوگیری از حملات راکتی به هیئت‌های دیپلماتیک سوال کرده است.

او گفت که بیش از ۲۰ کشور به صورت جدی نسبت به امنیت سفارتخانه‌هایشان در عراق ابراز نگرانی کرده‌اند و خواستار توقف فوری حملات به هیئت‌های دیپلماتیک شده اند، اما هیچ کشوری تهدید نکرده است که در صورت تعطیلی سفارت آمریکا در بغداد، سفارتش را خواهد بست.

فواد حسین ضمن تاکید بر لزوم روابط مثبت با کشور‌های همسایه از طریق نهاد‌های دولتی، گفت: روابط ما با ایران خوب است و تلاش می‌کنیم که روابط تاریخی خود با ترکیه را بهبود بخشیم.

وزیر خارجه عراق افزود: خروج دیپلمات‌های آمریکایی تاثیری منفی بر آموزش و مسلح سازی دستگاه‌های امنیتی عراق می‌گذارد بنابراین ما باید طبق داده‌های امنیتی، میزان نیازمان به نیرو‌های خارجی در عراق را مشخص کنیم.

او اعلام کرد که پرونده ترور سردار شهید حاج «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» در حال گذراندن مراحل قانونی است.

فواد حسین تاکید کرد که انزوای عراق از دیگر کشور‌های جهان اشتباه است و در مقطع کنونی فاجعه‌بار خواهد بود و هرگونه خلاء دیپلماتیک در عراق می‌تواند به خلاء امنیتی منجر شود که گروه تروریستی داعش و دیگر گروه‌ها از آن سوء استفاده می‌کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها