کابینه ائتلافی نتانیاهو در آستانه فروپاشی

کد خبر: 1025917

یکی از اعضای ارشد حزب لیکود روز یکشنبه ضمن مطرح کردن اتهاماتی علیه حزب آبی و سفید گفت که برگزاری انتخابات زودهنگام در سرزمین‌های اشغالی گزینه عالی به شمار می‌آید.

کابینه ائتلافی نتانیاهو در آستانه فروپاشی

خبرگزاری فارس: «میکی زوهر» از اعضای ارشد حزب لیکود به آتش گمانه‌زنی‌ها درباره فروپاشی کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی افرود و گفت که حزب «آبی و سفید» به رهبری «بنی گانتز» وزیر جنگ این رژیم، شریک کابینه ائتلافی نبوده و خطری برای اسرائیل به شمار می‌آید و برگزاری انتخابات زودهنگام گزینه عالی به شمار می‌آید.

وی که با یک شبکه رادیویی صحبت می‌کرد، گفت: «آبی و سفید توافقی با حزب یش‌عاتید برای تشکیل کابینه با لیست مشترک اعراب انجام داده است. این یک انحطاط برای آنهاست. آنها باید شرمنده باشند.»

اما حزب آبی و سفید به سخنان میکی واکنش نشان داده و اعلام کرد: «میکی حتی در لیکود نیز شما را جدی نمی‌گیرند. به حرف زدن ادامه بده چون این تنها چیزی است که می‌دانی چطور انجام دهی و اگر چه در آن خیلی موفق نیستی.»

اظهارات زوهر در حالی مطرح می‌شود که حزب آبی و سفید طی بیانیه‌ای هشدار داده که بیش از این تاخیر در رای دادن به بودجه دولت را تحمل نخواهد کرد.

در صورتی که احزاب کابینه تا 23 دسامبر (3 دی) به توافقی درباره بودجه نرسند، روند انتخابات جدید به صورت خودکار آغاز خواهد شد.

از سوی دیگر، یائیر لاپیدرئیس حزب یش‌عاتید قصد دارد روز دوشنبه در پارلمان این رژیم خواستار رای عدم اعتماد به «بنیامین نتانیاهو» به دلیل ادامه تظاهرات و اعتراضات علیه وی شود.

در روزهای اخیر، حزب یش عاتید آشکارا در حال رایزنی با سیاستمداران حزب آبی و سفید درباره دادن رای عدم اعتماد به نتانیاهو بوده است.

موج سنگین استعفای مدیران اقتصادی رژیم صهیونیستی

ساعاتی پیش یکی از مقامات ارشد وزارت اقتصاد رژیم صهیونیستی به خاطر تداوم بحران سنگین اقتصادی و سیاسی در این رژیم استعفا کرد.

به نقل از بلومبرگ، کرن ترنر ایوال، که از او به عنوان مدیر کل وزارت اقتصاد رژیم صهیونیستی یاد می‌شود، ساعاتی پیش به خاطر تداوم بحران اقتصادی در سطح این رژیم از سمت خود کناره‌گیری کرد.

این چندمین مقام خزانه‌داری رژیم صهیونیستی است که طی ماه‌های گذشته شاهد استعفای آنها به خاطر بحران‌های متعدد اقتصادی و سیاسی در اسرائیل هستیم.

ترنر در حالی استعفای خود را اعلام کرده که تنها 6 ماه بود که به این سمت منصوب شده بود.

پیشتر شائول مریدور، رئیس بخش بودجه و رونی ایزکیاهو، حسابرس ارشد وزارت اقتصاد رژیم صهیونیستی هم از سمت خود استعفا کرده بودند.

قرار است اران یاکوف، مقام ارشد اداره مالیات اسرائیل موقتا جای ترنر ایوال را اشغال کند.

زخمی شدن ده‌ها فلسطینی در حمله نظامیان صهیونیست به اردوگاه «الأمعری» کرانه باختری

نظامیان رژیم صهیونیستی در اقدامی وحشیانه به اردوگاه «الأمعری» در «رام الله» واقع در کرانه باختری یورش برده و فلسطینیان ساکن آنجا را به گلوله بستند. هلال احمر فلسطین اعلام کرد که در حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به اردوگاه «الامعری» در استان «رام الله و البیره» در مرکز کرانه باختری دستکم ۵۳ نفر مجروح شدند.

بر اساس گزارش پایگاه خبری «الوطن» ، دستکم ۱۰ فلسطینی در این حمله صهیونیست‌ها به ضرب گلوله واقعی و ۱۳ نفر دیگر به ضرب گلوله مشقی زخمی شدند.

بیش از ۳۰ خودروی نظامی رژیم صهیونیستی که حامل نظامیان و نیروهای ویژه این رژیم بود، صبح امروز به اردوگاه آوارگان الامعری در نزدیکی شهر «البیره» هجوم آوردند و جاده منتهی به آنجا را مسدود کرده و مانع تردد شهروندان در اطراف این منطقه شدند.

به گفته منابع محلی، نظامیان رژیم صهیونیستی همچنین با حمله به داخل اردوگاه، اقدام به شلیک گلوله واقعی به سمت جوانان کردند که به زخمی شدن چند نفر از آنها منجر شد که به بیمارستان منتقل شدند .

نظامیان صهیونیست همچنین سه شهروند این اردوگاه را هم بازداشت کردند.

یک مرکز حقوق بشری در رام الله هم به دنبال تشدید حملات نظامیان رژیم صهیونیستی به کرانه باختری از جامعه بین المللی خواسته است، این رژیم را وادار کند بر اساس قوانین بین المللی دست از جنایات خود در قلمرو فلسطین بردارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها