مقاله طعنه‌آمیز تحلیلگر صهیونیست درباره بن‌زاید

کد خبر: 1026374

منابع خبری رژیم صهیونیستی از سفر قریب الوقوع یک هیئت بلندپایه تجاری امارات به مناطق اشغالی خبر دادند، از سوی دیگر یک تحلیلگر اسرائیلی، در مقاله‌ای، ولیعهد ابوظبی را به تمسخر گرفت و ادعای وی درباره طرح الحاق و خدمت به ملت فلسطین را دروغ خواند.

مقاله طعنه‌آمیز تحلیلگر صهیونیست درباره بن‌زاید

خبرگزاری تسنیم: به نقل از تلویزیون رژیم صهیونیستی، هیئت اماراتی هفته آینده وارد تل آویو خواهد شد که شامل وزیران دارایی، اقتصاد و چند مقام دولتی دیگر خواهند بود.

بر اساس این گزارش، آلون اوشفیز مدیرکل وزارت خارجه رژیم صهیونیستی هم به زودی در راس هیئتی به امارات سفر خواهد کرد که هدف از این سفر، پیگیری مذاکرات درباره اجرای مفاد توافقنامه صلح(سازش) امضا شده میان دو طرف است.

کابینه رژیم صهیونیستی به ریاست بنیامین نتانیاهو روز دوشنبه 12 اکتبر(21 مهر) توافقنامه سازش با امارات را تصویب کرد که زمینه تصویب آن در کنست(پارلمان) در پنجشنبه آتی فراهم شده است که پیش بینی ها از موافقت اکثریت اعضای کنست با آن حکایت می کند.

نتانیاهو روز گذشته در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشته بود که در مذاکرات تلفنی با محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابوظبی درباره دیدار قریب الوقوع با یکدیگر به توافق رسید، همچنانکه هر یک از دو مقام، یکدیگر را به فلسطین اشغالی و امارات دعوت کردند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با ابراز خرسندی از پهلوگرفتن اولین کشتی تجاری امارات گفت اسرائیل منتظر هیئت اماراتی است که به زودی به تل آویو سفر خواهد کرد. سفری که در پاسخ به سفر مائیر بن شباط مشاور امنیت داخلی رژیم اشغالگر به ابوظبی انجام می شود.

تمسخر ولیعهد امارات از سوی یک نویسنده اسرائیلی و تاکید بر دروغگو بودن بن زاید

یک نویسنده و تحلیلگر صهیونیست به شکل قابل توجهی، محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی و همه کاره این روزهای امارات را به سبب تمسخر گرفت.

وی به این دلیل بن زاید را به تمسخر گرفت که ولیعهد ابوظبی مدعی شده بود به خاطر ملت فلسطین و قول نتانیاهو برای توقف طرح الحاق کرانه باختری، توافق عادی سازی روابط را امضا کرده است، در حالی که نتانیاهو و دیگر مقامات رژیم صهیونیستی و همچنین دیوید فریدمن سفیر شهرک نشین صهیونیست آمریکا به صراحت تاکید کردند که طرح الحاق را اجرا خواهند کرد.

«ب. میخائیل» در مقاله ای در روزنامه عبری زبان هاآرتص خطاب به بن زاید نوشت : همه امیدم این است که تو را از خواب بیدار نکرده باشم، آقای شاهزاده(محمد بن زاید) ولی معتقدم شایسته است تا تو را در جریان چندین حادثه قرار بدهم که به طور مستقیم با توافقی که مدتی پیش با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل امضا کردی، ارتباط دارد.

این تحلیلگر صهیونیست افزود: زیرا مسئله مربوط به قرارداد و معامله ای است که اساس و پایه آن، تبلیغات انتخاباتی برای دو نفر در مقابل اسکادرانی از هواپیماهای جنگی است، نتانیاهو آن را به عنوان توافق صلح انتخاب کرد، و تو به عنوان اهتمام به مردم فلسطین آن را انتخاب کردی.(ولیعهد امارات مدعی شده بود که توافق عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر شامل توقف طرح الحاق مناطقی در کرانه باختری و دره اردن است)

در ادامه مقاله این تحلیلگر صهیونیست خطاب به ولیعهد امارات آمده است : از این می ترسم آقای شاهزاده که نتانیاهو در انتخاب بهتر از تو بوده باشد، صلح مسئله ملموسی نیست، همانند عدالت و زیبایی است، صلح نیازی به اجرا ندارد، اشتیاق و نماز و ... برای صلح کافی است. در حالی که ملت فلسطین، یک مسئله کاملا متفاوت است، چرا که یک مسئله بسیار ملموس است. نمایندگان تو پشت سر هم تصریح می کنند که توافق عادی سازی روابط را که امضا کردند با هدف توقف طرح الحاق کرانه باختری صورت گرفته و نیز تاکید کرده اند که تو و حکومتت تا ابد به رفاه ملت فلسطین و تشکیل دولت مستقل آن در اسرع وقت در روزگار ما پایبند هستند.

در ادامه مقاله این تحلیلگر صهیونیست خطاب به بن زاید آمده است : می توان این مسئله را در نظر گرفت که تو دقیقا همانند بی بی(لقب نتانیاهو) یک فرد کاملا مورى تمسخر قرار گرفته ای، ولی ممکن است من در حق تو ظلم کرده باشم، چه بسا تو واقعا به ملت فلسطین تعهد داری و افتخار می کنی که امضای توافقنامه در واشنگتن، طرح الحاق را دفن کرده است، به همین سبب برای من مهم است که آنچه را اخیرا در اسرائیل(مناطق اشغالی) رخ داده، به تو اطلاع دهم.

میخائیل در ادامه نوشت : چهارم اکتبر جاری، بی بی(نتانیاهو) به شورای عالی برنامه ریزی مسئول ساخت خانه های شهرک نشینان در اراضی فلسطینی دستور اجرای طرح ساخت 5400 واحد مسکونی جدیددر مناطق اشغالی را صادر کرد.

وی در ادامه مقاله که بن زاید را به تمسخر کشیده است، افزود طرف اسرائیلی با تعجب چشمانش را باز خواهد کرد و می گوید که مسئله(ساخت واحدهای شهرک نشینی) ربطی به طرح الحاق ندارد، بلکه مربوط به ساخت و ساز زمینی است، این نیز یک خدعه و نیرنگ است، زیرا ساخت و ساز در شهرک ها دقیقا همان طرح الحاق واقعی است، زیرا در ساخت و ساز برای شهرک نشینان ممکن است بخشهای وسیعی از املاک فلسطینیان الحاق شود و اجرای این شیوه الحاق بسیار راحت تر است بدون اینکه طرح الحاق رسمی اجرا شود.

وی در ادامه خطاب به بن زاید نوشت : تحمیل حاکمیت اسرائیل بر مناطق اشغالی، موضوعی است که نتانیاهو به آن نیاز دارد، نتانیاهو شبها روی تختخوابش لبخند رضایت بر لب می زند و از تو شاهزاده عزیز تشکر می کند که تو او را از الحاق آزاد کرده و اشغال را برایش تسهیل کردی.

در پایان این تحلیل خطاب به ولیعهد امارات آمده است : بن زاید می تواند با صدای بالا داد و بیداد کند، و تهدید به لغو توافق(عادی سازی روابط) کند اگر این ساخت و ساز لعنتی متوقف نشود، البته شاهزاده می تواند هیچ کاری هم انجام ندهد و تسلیم نیرنگ و فریب شود، در آن صورت تنها کاری که من می توانم انجام دهم این است که به خود افتخار کنم که آنچه را می دانستم اشتباه نبود. اینکه تو(بن زاید) و بی بی(نتانیاهو) از یک قماش(مثل هم) هستید، او همان اهتمامی به صلح دارد که تو به ملت فلسطین داری، عکس آن صحیح است(نه نتانیاهو به صلح اهتمام دارد و نه تو به ملت فلسطین).

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها