موضع‌گیری ترکیه در حمایت از آذربایجان به مذاق روسیه خوش نیامد

کد خبر: 1026794

در میانه تنش‌ها در منطقه قره‌باغ کوهستانی و تلاش مسکو برای حل بحران و موضع‌گیری ترکیه در حمایت از جمهوری آذربایجان، «سرگئی لاروف» گفت آنکارا هرگز متحد استراتژیک مسکو نبوده و ارتباط دو کشور را شراکت نزدیک خواند.

موضع‌گیری ترکیه در حمایت از آذربایجان به مذاق روسیه خوش نیامد

خبرگزاری فارس: «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه گفت کشورش هرگز ترکیه را یک متحد استراتژیک در نظر نگرفته و تنها آن را شریک نزدیک خود می‌داند.

او در مصاحبه با ایستگاه‌های رادیویی روسیه که خبرگزاری ترکیه‌ای «بیر گون» آن را گزارش داد، افزود چنین مشارکتی در بسیاری از زمینه‌ها ماهیت استراتژیک دارد.

به گزارش پایگاه خبری «میدل ایست مانیتور»، لاوروف تایید کرد ترکیه و روسیه مواضع متضادی را در نزاع‌های منطقه طی سال‌های گذشته اتخاذ کرده‌اند و در ادامه درگیری اخیر میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه مورد مناقشه قره‌باغ کوهستانی را نمونه آن عنوان کرد.

وزیر خارجه روسیه درباره بحران منطقه مورد مناقشه قره‌باغ کوهستانی افزود: ما با موضع ترکیه که چندین بار رئیس‌جمهور علی‌اف (رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان) هم آن را تکرار کرده موافق نیستیم. پوشیده نیست که نمی‌توانیم با بیانیه‌ای که راه‌حل نظامی را مجاز می‌داند، موافقت کنیم.

کاخ کرملین روز چهارشنبه خبر داد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در تماس تلفنی با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه نگرانی خود از حضور جنگجویانی از خاورمیانه در درگیری قره‌باغ کوهستانی را ابراز داشت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پوتین و اردوغان در این گفت‌‌وگوی تلفنی بر اهمیت آتش بسی که با میانجی‌گری مسکو حاصل شده تاکید کردند. دفتر رئیس جمهور ترکیه نیز اعلام کرد که اردوغان در این گفت‌وگوی تلفنی به پوتین اعلام کرد که آنکارا مایل بر حل دائمی موضوع قره‌باغ است.

دور تازه درگیری‌ها بین این دو کشور همسایه خونین‌ترین نبرد بعد از آتش‌بس در سال ۱۹۹۴ است که تاکنون منجر به کشته شدن شمار قابل توجهی نظامی وغیرنظامی از دو طرف شده است. درگیری‌های شدید نظامی در منطقه «قره‌باغ کوهستانی» از روز ششم مهر ماه میان ارتش جمهوری آذربایجان و ارتش ارمنستان آغاز شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها