ابراز تردید سناتور روس درباره شفافیت انتخابات در آمریکا

کد خبر: 1030846

سناتور روس معتقد است که رأی گیری از طریق پست در آمریکا، امکان دستکاری و جعل در نتایج انتخابات ریاست جمهوری را فراهم کرده و اصلاً نمی‌توان گفت که نحوه برگزاری انتخابات در ایالات متحده شفاف و یک الگو است.

ابراز تردید سناتور روس درباره شفافیت انتخابات در آمریکا

خبرگزاری تسنیم: به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "آلکسی پوشکوف" عضو ارشد کمیته سیاست اطلاعاتی شورای فدراسیون (سنای) روسیه پوشکوف در مصاحبه‌ای رادیویی ابراز عقیده کرد که رای گیری از طریق پست در ایالات متحده، امکان دستکاری و جعل در نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را فراهم می کند.

پوشکوف گفت: «انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده بسیار سئوال برانگیز است. ضمن اینکه نه تنها از جانب ناظرین خارجی، بلکه موضوع مهمتر‌ آن است که بخش بزرگی از خود آمریکایی‌ها هم همین عقیده را دارند. بزرگترین مشکل رأی دادن به اصطلاح از طریق پست است، که کنترل اینکه آیا واقعاً شخص زنده‌ای این رأی را داده یا روح مرده‌ای، مشخص نمی‌شد و تشخیص رأی دهندگان واقعی بسیار دشوار است. ثانیاً، نتایج رأی گیری از طریق پست، تنها پس از رأی گیری سراسری در مراکز رأی گیری محاسبه می‌شود و با دستکاری در آن می‌توان نتجیه انتخابات را تغییر داد.»

این سناتور به عنوان نمونه، به ایالت‌های ویسکانسین و میشیگان اشاره کرد، که در آنها، احتمالاً نتایج رای گیری از طریق پست الکترونیکی، توازن در مبارزه بر سر صندلی ریاست جمهوری آمریکا را به طرز چشمگیری تغییر داد و افزود: «من فکر می کنم که این مسئله یک مشکل جدی است. این تصادفی نبود که ترامپ، نامزد حزب جمهوری خواه اعلام کرده که ممکن است در شب انتخابات آرای شگفت انگیز پستی وجود داشته باشد که نتیجه انتخابات را کاملاً دگرگون کند. و ظاهراً اینگونه در حال اتفاق افتادن است. در این شرایط، به عقیده من، غیرممکن است بتوان گفت که انتخابات درایالات متحده نمونه کامل دموکراسی و یک الگو است.»

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها