مکرون: نیرو‌های خود را در مرز‌ها دو برابر می‌کنیم

کد خبر: 1030966

رئیس جمهور فرانسه در بازدید از منطقه‌ای در مرز با اسپانیا اعلام کرد که نیرو‌های مرزبانی را برای مقابله با مهاجرت‌های غیرقانونی و تروریسم دو برابر می‌کند.

مکرون: نیرو‌های خود را در مرز‌ها دو برابر می‌کنیم

باشگاه خبرنگاران جوان: به نقل از آرتی عربی، امانوئل مکرون، رئیس ‌جمهور فرانسه امروز (پنج‌شنبه) در راستای تقویت نیرو‌های مرزی برای مقابله با مهاجرت‌های غیرقانونی و تروریسم به منطقه مرزی "پِرتوس" در استان پیرنه-اورینتال در مرز فرانسه و اسپانیا سفر کرد و از افزایش دو برابری مرزبانان فرانسه خبر داد.

ماکرون افزود: این دو برابر شدن به دلیل افزایش تهدید پس از حملات اخیر، از جمله حمله نیس، صورت می‌گیرد و به این ترتیب نیرو‌های مستقر در مرز فرانسه با کشور‌های همسایه از ۲۴۰۰ نفر به بیش از ۴۸۰۰ نفر خواهند رسید.

رئیس جمهور فرانسه در این بازدید گفت که موافق بازسازی عمیق قوانین حاکم بر رفت و آمد آزاد در منطقه شینگن در اروپاست.

او افزود: من خواستار بازسازی شینگن و کنترل بیشتر هستم و در ماه دسامبر اولین پیشنهادات را در همین راستا به شورای اروپا ارائه خواهم کرد.

مکرون در برابر فشار‌های سیاستمداران جناح راست و راست افراطی اعلام کرد: ما قوانینی را که لازم است اگر مطابق با نیاز‌های مشخص شده باشد، به کار خواهیم گرفت، اما شرایط، تغییر قانون اساسی را توجیه نمی‌کند و تغییر قانون اساسی برای مواجهه با تهدید تروریستم توجیه ندارد.

ژرال دارمنن، وزیر کشور فرانسه و کلمان بون، معاون وزیر امور خارجه فرانسه در امور اروپا نیز در این سفر حضور داشتند.

رویکرد جدید دولت فرانسه در قبال مرز‌های این کشور در حالی پدیدار می‌شود که مهاجمان دور اخیر حملات تروریستی در فرانسه، برخلاف حملات سال‌های گذشته از مهاجران بودند. مکرون در این باره هشدار داد که حملات تروریستی می‌تواند از سوی افرادی صورت گیرد که در جمع پناهجویان وارد این کشور می‌شوند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها