با شکست ترامپ، نتانیاهو نگران آینده خودش باشد

کد خبر: 1032155
با شکست ترامپ، نتانیاهو نگران آینده خودش باشد

گروه ترجمه فردا - روزنامه یدیعوت احرونوت نوشت شکست ترامپ موقعیت نخست وزیر فعلی اسرائیل را تهدید می‌کند و نتانیاهو با این نتیجه باید نگران خودش باشد.

در این مقاله به نوشته باروخ لشیم آمده است:با اینکه سوابق و گذشته نتانیاهو و ترامپ تفاوتی زیادی با هم دارد روش‌های سیاسی این دو کاملا مشابه است. هر دوی آن‌ها هر وقت با حقیقتی روبرو می‌شوند که از آن خوششان نمی‌آید مدعی می‌شوند که دروغ یا ساختگی است. به همین دلیل هر دوی آن‌ها دلیلی برای پذیرفتن حقایق نمی‌بینند و مدعی می‌شوند این خبر‌ها را لیبرال‌ها یا چپی‌ها منتشر کرده اند.

همچنین حالا هر دوی آن‌ها از باقی ماندن در قدرت ناامید شده اند و در مقابل رقبای خودشان را دولت خیانت کاری می‌خوانند که قرار است کشورشان را به دشمنانشان ایران، چین و یا اعراب بفروشند. همچنین است که ترامپ و نتانیاهو از نیروی قدرتمند رسانه‌های نزدیک به خودشان برای تقویت موضع خود در انتخابات به خوبی استفاده می‌کنند. البته همه این شباهت‌ها موجب بیدار شدن میانه رو‌های معتدل و مخالفان این دو در کشورهایشان شده است. پایان ترامپ پیروزی جو بایدن است که توانست صدای مخالفان او را بشنود و آن‌ها را به خودش جذب کند تا با یک رکورد تاریخی او را کنار بزند. آن‌ها که از دروغ‌ها و رفتار‌های ترامپ خسته شده بودند با این انتخاب به کار او پایان دادند. با وجود تفاوت‌هایی که بین اسرائیل و آمریکا وجود دارد نتانیاهو هم باید خودش را برای تکرار این سناریو آماده کند که منجر به تحقق نتیجه مشابهی خواهد شد. با اینکه حامیان نتانیاهو همچنان در کنار او خواهند بود نخبگان میانه رو و جناح چپ تاکتیک متفاوتی را در پیش می‌گیرند. آن‌هایی که در خانه‌های خودشان مقابل تلویزیون نشسته اند و از وضع موجود در اسرائیل انتقاد می‌کنند یا حسرت گذشته را می‌خورند به نقطه جوش رسیده اند، همان‌هایی که در قدس، تل آویو و دیگر شهر‌ها با جمعیتی بی سابقه به خیابان‌ها می‌آیند تا اعتراض خودشان را نشان بدهند. فریب‌ها دروغ‌ها و روش کار نتانیاهو که هرگز تمام نمی‌شود صبر آن‌ها را هم مثل مردم آمریکا لبریز کرده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها