کشف جسد نظامی ناپدید شده در نزدیکی قدس

کد خبر: 1032372

ارتش رژیم صهیونیستی امروز از کشف جسد یک نظامی خود که روز گذشته نزدیک ایست بازرسی «حزما» در شمال شرق قدس ناپدید شده بود، خبر داد.

کشف جسد نظامی ناپدید شده در نزدیکی قدس

خبرگزاری مهر: به نقل از فلسطین الیوم، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نظامیان صهیونیست به همراه پلیس، جسد یک افسر این رژیم به نام «ساغی بن داوید» را نزدیک ایست بازرسی «حزما» کشف کرده اند.

ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه گفت که پلیس در حال تحقیقات در این رابطه است.

این نظامی صهیونیست، پایگاه نظامی «عناتوت» را در نزدیک روستای حزما و شهرک صهیونیستی «معالیه ادومیم» ترک کرده و هرگز به آن بازنگشته بود.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درصدد مشروعیت بخشی به صدها واحد مسکونی در کرانه باختری

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به دنبال مشروعیت بخشی به صدها واحد مسکونی در شهرک‌های صهیونیستی غیرقانونی در اراضی فلسطینیان در کرانه باختری است.

به گزارش ایسنا، روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت تاکید کرد، این اقدام بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی احتمالا به دو دلیل انجام می گیرد: یا رشوه‌ای به شهرک نشینان صهیونیست است با توجه به اینکه احتمال دارد در صورتیکه طرفین ائتلاف دولتی برای تصویب بودجه دولت به توافق نرسند، اوضاع به سمت انتخاباتی جدید پیش برود و یا اینکه این اقدام مرتبط با شکست دونالد ترامپ در انتخابات ریست جمهوری آمریکا است. این روزنامه اشاره کرد، تیمی برای اجرای این طرح تشکیل شده که متشکل از مایکل بیتون، مشاور گانتس و شماری از مشاوران حقوقی وزارت جنگ، وزارت دادگستری و اداره مدنی (شاخه ارتش در کرانه باختری) و نمایندگان شهرک نشینان صهیونیست است. به نوشته یدیعوت آحارونوت، گانتس درصدد مشروعیت بخشی به حدود ۱۷۰۰ واحد مسکونی در شهرک‌های صهیونیست نشین واقع در کرانه باختری است. این در حالی است که شهرک سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین به موجب قوانین بین الملل و منشور سازمان ملل امری غیرقانونی است.

شورای امنیت سازمان ملل اواخر سال ۲۰۱۶ با صدور قطعنامه ۲۳۳۴ بار دیگر هرگونه ساخت و ساز رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین را غیرقانونی اعلام و بر ضرورت تخلیه فوری تمامی شهرک‌های صهیونیستی احداث شده در کرانه باختری تاکید کرد. رژیم صهیونیستی به ویژه در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ شهرک سازی در اراضی اشغالی فلسطین را به طرز بی سابقه‌ای توسعه داده است که حمایت‌های همه جانبه ترامپ از این رژیم سهم بسزایی در این امر داشته است.

طبق گزارشی که جنبش اسرائیلی چپ‌گرای "صلح اکنون" اخیرا منتشر کرد، رژیم صهیونیستی در حالیکه از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ ساخت ۱۰۳۳۱ واحد مسکونی جدید برای یهودیان در اراضی اشغالی را به تصویب رسانده بود، در فاصله سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ طرح‌ ساخت ۲۶۳۳۱ واحد دیگر به تصویب رسیده است. این جنبش تاکید کرد، دولت رژیم صهیونیستی سعی دارد با حمایت‌های همه جانبه آمریکا و از طریق توسعه شهرک‌سازی، عملا طرح الحاق کرانه باختری را به مرحله اجرا برساند.

حمایت های آمریکا از شهرک‌ سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی تا جایی رسیده که این کشور در نظر دارد به ممنوعیت همکاری علمی با شهرک‌های صهیونیست‌نشین کرانه باختری و بلندی‌های اشغالی جولان پایان دهد.

مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرده که شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری غیرقانونی به شمار نمی‌رود و بر همین اساس، قرار است آمریکا و رژیم صهیونیستی به زودی توافقنامه‌هایی را در زمینه همکاری علمی به امضا برسانند که برای اولین بار شهرک‌های صهیونیستی کرانه باختری و بلندی‌های اشغالی جولان را نیز شامل می‌شود.

با وجود اینکه شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین به موجب قطعنامه‌های بین‌المللی امری غیرقانونی است و باید این شهرک‌ها تخلیه شوند، رژیم صهیونیستی بدون کوچکترین اعتنایی به این قطعنامه‌ها همچنان تحت حمایت‌های همه جانبه آمریکا، به ساخت و ساز در این مناطق ادامه می‌دهد و عملا بخش عمده آن را به تصرف خود درآورده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها