جلسه WHO، تریبون انتقاد از رژیم صهیونیستی شد

کد خبر: 1032468

نمایندگان کشور‌های مختلف در جلسه روز پنجشنبه سازمان جهانی بهداشت از رفتار‌های رژیم صهیونیستی انتقاد کردند.

جلسه WHO، تریبون انتقاد از رژیم صهیونیستی شد

خبرگزاری فارس: نمایندگان چندین کشور در جلسه روز پنجشنبه سازمان جهانی بهداشت برای پاسخ جهانی به بیماری «کووید-۱۹» به تریبونی برای انتقاد از رژیم صیهونیستی تبدیل شد.

رسانه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» گزارش داده نمایندگان حدود ۳۰ کشور از اسرائیل به دلیل نقض حقوق سلامت فلسطینی‌ها و مردم سوریه در بلندی‌های جولان اشغالی انتقاد کردند.

این جلسه با ۷۸ رأی موافق، ۱۴ رأی مخالف و ۳۲ رأی ممتنع با تصویب قطعنامه مورد حمایت سوریه، ترکیه، قطر، کوبا و فلسطین به کار خود پایان داد.

قطعنامه مذکور سازمان جهانی بهداشت را به تهیه گزارشی درباره «وضعیت سلامت عمومی در فلسطین اشغالی و جولان اشغالی» ملزم می‌کند.

سازمان ملل متحد در گزارشی ماه مارس سال جاری اعلام کرد رژیم صهیونیستی به عنوان طرف اشغالگر موظف است با تمامی ابزار‌های لازم از شیوع بیماری‌های همه‌گیر در اراضی تحت اشغال خود جلوگیری کند.

«مایکل لینک»، گزارشگر ویژه سازمان ملل در خصوص وضعیت حقوق بشر در فلسطین اشغالی در آن گزارش نوشت: «تعهدات حقوقی مندرج در بند ۵۶ کنوانسیون چهارم ژنو ایجاب می‌کند اسرائیل به عنوان قدرت اشغالگر بایستی اطمینان حاصل کند از تمامی ابزار‌های پیشگیری لازم برای مبارزه با شیوع بیماری‌های مسری و همه‌گیر استفاده می‌شود.»

گزارشگر سازمان ملل در آن گزارش از اینکه رژیم صهیونیستی توصیه‌های لازم برای آگاهی‌بخشی درباره کرونا را تماماً به زبان عبری منتشر کرده و از انتشار آن‌ها به زبان عربی خودداری کرده بود ابزار نگرانی کرد.

سازمان ملل متحد قبل‌تر از آن از اقدامات رژیم صهیونیستی در محروم‌سازی مردم فلسطین از حقوق بهداشتی خود ابراز نگرانی کرده بود.

گزارش‌های سازمان ملل حاکی است محدویت‌های عبور و مرور که توسط رژیم صهیونیستی وضع می‌شوند دسترسی بیماران و نیرو‌های امدادی به بیمارستان را محدود می‌کند.

«فادی الهدمی» وزیر امور قدس تشکیلات خودگردان فلسطین چندی پیش گفته بود رژیم صهیونیستی، عامدانه در حال سیاسی کردن ویروس کرونا در قدس است و در این منطقه خبری از آگاه‌سازی، پیشگیری یا درمان نیست.

الهدمی گفت: «اسرائیل در قدس، به هیچ یک از معیار‌های جهانی که سازمان بهداشت جهانی درباره پیشگیری و حمایت از ویروس کرونا مد نظر دارد، اهمیتی نمی‌دهد».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها