موضع گیری فواد حسین درباره خروج نظامیان آمریکایی از عراق

کد خبر: 1033604

رئیس دستگاه دیپلماسی عراق گفت: بعد از تماس میان الکاظمی و وزیر امور خارجه آمریکا توافق شد که ۵۰۰ نظامی آمریکایی از عراق خارج شود و شمار نیروهای امریکایی به ۲۵۰۰ نفر کاهش یابد.

موضع گیری فواد حسین درباره خروج نظامیان آمریکایی از عراق

خبرگزاری مهر: به نقل از بغداد الیوم، فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق اعلام کرد: نشستی با «متیو تولر»، سفیر آمریکا در بغداد و شماری از فرماندهان نظامی عراقی و امریکایی برای گفت‌وگو بر سر بندهای گفت‌وگوی راهبردی برگزار شده است.

وزیر خارجه عراق گفت: در نشست مذکور بر زمان‌بندی خروج نیروهای امریکایی تاکید کردیم همچنین شاهد بودیم که گام‌های مربوط به گفت‌وگوی راهبردی بعد از کاهش شمار نیروهای امریکایی از ۵۲۰۰ نفر به ۳ هزار نفر مورد تاکید قرار گرفت.

رئیس دستگاه دیپلماسی عراق افزود: بعد از تماس مهم میان «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق و «مایک پمپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا توافق شد که ۵۰۰ نظامی آمریکایی از عراق خارج شود و شمار نیروهای امریکایی به ۲۵۰۰ نفر کاهش یابد.

وی افزود: علیرغم حضور هسته‌های داعش در برخی مناطق، کارشناسان نظامی و امنیتی از فروپاشی قدرت نظامی داعش سخن می‌گویند اما روابط امنیتی و نظامی با امریکا ادامه خواهد داشت و ماموریت نیروهای خارجی از ماهیت رزمی به مستشاری و تبادل اطلاعات امنیتی و کمک‌های تسلیحاتی و آموزشی تغییر خواهد کرد. گروه تروریستی داعش در عراق شکست خورده است اما هنوز هسته‌های این گروه در برخی مناطق حضور دارند.

وزیر امور خارجه عراق با تاکید بر تداوم فعالیت ائتلاف بین‌المللی و ناتو در عراق اعلام کرد: این اتاق عملیات عراق است که در زمینه تبادل عملیات امنیتی و پوشش هوایی و حمایت آموزشی و تسلیحاتی تصمیم‌گیری خواهد کرد.

وی درباره انتخابات زودهنگام پارلمانی عراق هم گفت: هیات دولت روز گذشته درباره آماده‌سازی شرایط برای انتخابات زودهنگام پارلمانی، رایزنی و تصمیماتی نیز برای حمایت از کمیساریای عالی انتخابات اتخاذ کرد. هیات دولت تصمیم گرفت نامه‌ای به شورای امنیت در نیویورک برای دستیابی به حمایت سازمان ملل از انتخابات و ارسال ناظران بین‌المللی برای نظارت بر آن به منظور تقویت سلامت انتخابات و اعتماد به فرایند سیاسی ارسال کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها