استقرار نظامیان ترکیه در جمهوری آذربایجان در آینده نزدیک

کد خبر: 1034132

وزیر دفاع ترکیه ضمن اعلام اینکه به زودی نظامیان این کشور در جمهوری آذربایجان مستقر می‌شوند، به «غرب» هشدار داد، ادعاها درباره تخریب قره‌باغ کوهستانی توسط باکو «اشتباه بزرگی» است.

استقرار نظامیان ترکیه در جمهوری آذربایجان در آینده نزدیک

خبرگزاری فارس: وزیر دفاع ترکیه درباره استقرار نظامیان این کشور در جمهوری آذربایجان در آینده نزدیک و اظهارات برخی سیاستمداران غربی علیه ارتش جمهوری آذربایجان اظهارنظر کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری آناتولی، حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه در آنکارا گفت: «این بیانیه‌ها و اظهارات غیرواقعی، کاملا ارزیابی‌های اشتباهی هستند. ارتش (جمهوری) آذربایجان آنجا هیچ کاری بر خلاف قوانین بین‌المللی انجام نداد».

به گفته او، ارتش جمهوری آذربایجان اراضی خودش را که طی سه دهه تحت اشغال ارمنستان بود، آزاد کرد.

وزیر دفاع ترکیه با بیان اینکه آزادسازی اراضی اشغالی «یک وظیفه مقدس» برای هر کشوری است، هشدار داد: «اتهام‌زنی به ارتش (جمهوری) آذربایجان درباره "تخریب" (قره‌باغ کوهستانی)، اشتباهی بزرگ است».

آکار درباره مهر تایید پارلمان ترکیه بر اعزام نظامیان این کشور به جمهوری آذربایجان هم اظهارنظر کرد و خبر داد، «به زودی» نظامیان ترکیه در این کشور مستقر خواهند شد.

وی تصریح کرد: «تدارکات ما به اتمام رسیده است. بنا بر طرح (مصوب پارلمان ترکیه برای اعزام نیروی نظامی به جمهوری آذربایجان) سربازان ترکیه در اسرع وقت وظیفه خودشان را در (جمهوری) آذربایجان آغاز خواهند کرد».

پارلمان ترکیه سه شنبه هفته گذشته طرح ریاست جمهوری این کشور برای اعزام نیروی نظامی به جمهوری آذربایجان برای مدت یک سال را تایید و تصویب کرد

اردوغان: ترکیه را بخشی از خاک اروپا می‌بینیم

رئیس جمهور ترکیه گفت، او کشورش را بخشی از خاک اروپا و نه هیچ کجای دیگری می‌بیند و به دنبال یافتن جایگاهی برجسته برای ترکیه در جهان پسا کرونا است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز شنبه گفت،کشورش را بخشی از خاک اروپا می‌داند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، اردوغان گفت: «ما خود را داخل اروپا می‌بینیم نه هیچ کجای دیگر. به ساختن آینده خود با اروپا فکر می‌کنیم».

رئیس جمهور ترکیه افزود:‌ «شادی پیروزی در قره‌باغ را با برادران آذربایجانی خود سهیم هستیم که به رنج سی ساله اشغالگری خاتمه دادند».

اردوغان در ادامه گفت: «خواستار همکاری قدرتمندتر با دوستان و متحدان و استفاده از اتحاد طولانی و نزدیک خود با آمریکا برای حل و فصل مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای هستیم. به دنبال پیدا کردن جایگاهی برجسته در جهان بعد از کرونا هستیم».

وی افزود: «به نظر ما هیچ کشور و سازمان آبرومندی نمی‌پذیرد که بازیچه دست لابی و گروه‌های تروریستی بشوند که دشمنی با ترکیه را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها