بیانیه پایانی اجلاس سران گروه ۲۰

کد خبر: 1034416

پادشاه سعودی امروز، یکشنبه اظهار کرد، اجلاس سران گروه ۲۰ موفق شد از طریق بیانیه پایانی رهبران این نشست پیام اطمینان بخش و امیدوار کننده را به شهروندان تمام کشورها مخابره کند که تلاش‌هایش را در مسیر نابودی کرونا به کار خواهد گرفت.

بیانیه پایانی اجلاس سران گروه ۲۰

ایسنا: پادشاه سعودی امروز، یکشنبه اظهار کرد، اجلاس سران گروه ۲۰ موفق شد از طریق بیانیه پایانی رهبران این نشست پیام اطمینان بخش و امیدوار کننده را به شهروندان تمام کشورها مخابره کند که تلاش‌هایش را در مسیر نابودی کرونا به کار خواهد گرفت.

به گزارش سایت النشره، در بیانیه پایانی اجلاس گروه ۲۰ که ملک سلمان، پادشاه عربستان قرائت کرد، آمده است: ما به رهبران جهان در راستای عبور از کرونا متعهد می‌شویم و باید تدابیر جهانی و همبستگی چند جانبه به صورت هماهنگ انجام گیرد.

در این بیانیه بر لزوم مقابله با چالش‌های کنونی، مغتنم شمردن فرصت‌های قرن ۲۱ برای همه، پایبندی به توانمندسازی انسان، حفظ زمین و ادامه تلاش‌ها برای حمایت از جان افراد و ارائه حمایت لازم، توجه ویژه به اقشاری که بیشترین تاثیر را از کرونا داشته‌اند، نیز تلاش برای احیای اقتصادهای گروه ۲۰، حمایت از تمامی کشورهای در حال توسعه و کشورهایی که در مقابله با کرونا کمترین پیشرفت را داشته‌اند، تاکید شد.

بیانیه پایانی اجلاس سران گروه ۲۰

ترامپ: توافقنامه پاریس به دنبال شکست اقتصاد آمریکاست ترامپ در سخنانی در برابر نشست گروه بیست مدعی شد توافقنامه پاریس اقتصاد آمریکا را هدف گرفته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای نیوز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در سخنانی در برابر نشست گروه بیست که به دلیل شیوع کرونا به صورت مجازی در حال برگزاری است، مدعی شد توافقنامه پاریس اقتصاد آمریکا را هدف گرفته است.

دونالد ترامپ گفت: توافقنامه آب و هوایی پاریس شکست اقتصاد امریکا را هدف قرار داده است.

دونالد ترامپ همچنین گفت: ما تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای برای تولید انرژی در اختیار داریم.

گفتنی است روز گذشته نیز ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در سخنان خود در نشست گروه بیست بر ضرورت دسترسی همگان به واکسن کرونا تأکید کرد و گفت کشورش آماده است تا واکسن خود را در اختیار کشور‌های دیگر قرار دهد.

پوتین در این نشست گفت: چالش‌هایی که بشر در سال ۲۰۲۰ با آن روبرو بود، بی سابقه بوده و این همه گیری به بحرانی اقتصادی منجر شده که از زمان رکود بزرگ (که در ۱۹۲۹ آغاز شد) بی سابقه بوده است.

همچنین «شی جین پینگ» رییس جمهور چین در این نشست در سخنانی اعلام کرد: چین کشورش آماده تعامل و همکاری با جهان به منظور ساخت و توزیع واکسن کرونا است.

شی جین پینگ در ادامه تصریح کرد: چین آماده است تا تجربیات خود را در این زمینه در اختیار مردم جهان قرار دهد.

او همچنین گفت: به منظور مقابله با بیماری‌هایی مانند کرونا دستیابی به یک «سیستم بهداشتی اضطراری قوی جهانی» ضروری است. شی اضافه کرد: چین آماده همکاری با همه طرف‌ها به منظوری تدوین قوانین دیجیتال است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها