اولیانوف: چشم‌انداز مذاکره ایران و آمریکا غیرقابل پیش‌بینی است

کد خبر: 1035961

نماینده ائم روسیه در سازمانهای بین‌المللی تصریح کرد که پس از ترور دانشمند دفاعی و هسته‌ای ایران، چشم‌انداز مذاکره میان ایران و آمریکا غیرقابل پیش‌بینی شده است.

اولیانوف: چشم‌انداز مذاکره ایران و آمریکا غیرقابل پیش‌بینی است

خبرگزاری فارس: «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمانهای بین المللی در وین، امروز (دوشنبه) در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «راشاتو 24» تصریح کرد که باتوجه به شرایط فعلی و ترور شهید «محسن فخری زاده» دانشمند دفاعی و هسته‌ای ایران، چشم‌انداز مذاکره میان جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده غیرقابل پیش‌بینی است.

وی در این خصوص توضیح داد: «گفت‌وگو میان ایالات متحده آمریکا و ایران امکانپذیر است اما شرایط در حال حاضر غیرقابل پیش‌بینی است و عوامل زیادی وجود دارد که محاسبات را پیچیده و دشوار کرده است».

این دیپلمات روس با اینحال توضیح داد که بایدن در صورت ورود به کاخ سفید موضع سازنده‌تری در قبال برجام اتخاذ خواهد کرد.

اولیانوف در بخشی از این گفت‌وگو، پایبندی به برجام و تعهدات بین‌المللی را امری ضروری و در راستای منافع بین‌المللی توصیف کرد و گفت: «تداوم فعالیت‌های راستی‌آزمایی آژانس در ایران در راستای منافع ایران و کل جامعه بین‌المللی است».

به گزارش فارس، شهید محسن فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع بعدازظهر روز جمعه هفتم آذر ماه در حمله عناصر تروریست مسلح به خودروی ایشان به شهادت رسید.

روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در پی حادثه تروریستی ایران که در آبسرد دماوند به وقوع پیوست، در گزارشی به نقل از مقام‌های اطلاعاتی نوشت که رژیم صهیونیستی پشت پرده ترور شهید فخری زاده بوده است.

از طرف دیگر، یک مقام اطلاعاتی غربی نیز به صراحت گفته بود که ترور محسن فخری زاده، دانشمند هسته‌ای و دفاعی ایران نقشه دیرباز رژیم صهیونیستی برای خرابکاری در برنامه هسته‌ای ایران بوده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها