آمریکا امارات را عصبانی کرد

کد خبر: 1036817

حاکمان امارات که ظاهرا به دلیل رکب خوردن از توافق سازش با رژیم صهیونیستی و بدعهدی واشنگتن نسبت به تعهداتش برای تامین سلاح‌های پیشرفته به شدت عصبانی هستند، تهدید کرده‌اند که خریدهای تسلیحاتی خود را از کشورهای رقیب آمریکا انجام خواهند داد.

آمریکا امارات را عصبانی کرد

خبرگزاری تسنیم: شبکه روسیه الیوم گزارش داد ، در سایه جدال درباره عدم فروش تسلیحات پیشرفته همچون جنگنده های اف 35 به ابوظبی، یوسف العتیبه سفیر امارات در واشنگتن در توئیتی اعلام کرد این قرارداد 23 میلیارد دلاری در برگیرنده انواع سلاح های پیشرفته از جمله جنگنده های اف 35 است و اهمیت بسزایی برای هر دو طرف دارد.

گفته می شود این توئیت سفیر امارات متحده عربی در واکنش به گفته های کریس مورفی سناتور دموکرات بود که مخالفت خود را با اجرایی شدن قرارداد دولت رئیس جمهور دونالد ترامپ با امارات اعلام کرده بود

به زعم سفیر امارات متحده عربی ،قرارداد فروش اف 35 چیزی فراتر از یک قرارداد تسلیحاتی بوده بلکه می تواند زمینه شکل گیری خاورمیانه ای امن تر را فراهم داده و به ایالات متحده امکان خواهد داد به شکل بیشتری بر دیگر چالش های جهانی متمرکز شود.

العتیبه یکی از دلایل ضروری بودن اجرایی شدن این قرار داد را موافقت اسرائیلی ها با آن اعلام کرده و در واکنش به انتقادهای صورت گرفته از کشورش برای جنایاتی که در یمن مرتکب می شود ادعا کرد کشورش از اکتبر سال گذشته نیروهایش را از یمن خارج کرده است.

سفیر ابوظبی در واشنگتن همچنین اتهامات وارد شده به کشورش درخصوص دارا بودن همکاری گسترده دفاعی و نظامی با کشورهای چین و روسیه را نیز تکذیب و در عین حال تهدید کرد: روابط اقتصادی و دیپلماتیک ما با این دو کشور برقرار است و اگر نتوانیم نیازهای خود را از ایالات متحده تامین کنیم به طور حتم آن را از دیگر کشورها تامین خواهیم کرد.

وی در عین حال گفت : ما ترجیح می دهیم نیازهای خود را از آمریکا تامین کنید، در غیر این صورت مجبور می شویم آن را از دیگر منابع تامین کنیم حتی اگر سطح آنها کمتر از اصل کالای مورد نیاز ما باشد.‎

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها