ادعای وزیر خارجه اسرائیل درباره توافق هسته‌ای

کد خبر: 1037264

گابی اشکنازی در سخنانی مدعی شد توافق هسته‌ای ایران در سال ۲۰۱۵ ویرانی و بدبختی را با خود در منطقه به بار آورد.

ادعای وزیر خارجه اسرائیل درباره توافق هسته‌ای

باشگاه خبرنگاران جوان: به نقل از شبکه اسکای نیوز، گابی اشکنازی، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، در سخنانی با ادعای اینکه توافق هسته‌ای ایران سبب ایجاد ویرانی و بدبختی در منطقه شده است، خواهان آنچه به ادعا تهدیدات ایران در منطقه می‌خواند، شد.

اشکناری در سخنان خود که در «گفتگو‌های منامه» به انجام رسید، به وجود دو تیم در منطقه اشاره کرد؛ نخست گروهی که خواهان شکوفایی است و دومی که به ادعای وی، به دنبال تخریب در منطقه است.

او در ادامه افزود: ما باید تحریم‌هایی را بر ایران اعمال کنیم و اینکه نگذاریم شبه نظامیان آن‌ها امنیت منطقه را تحت مخاطره قرار دهند.

این مقام صهیونیست همچنین به پرونده صلح در منطقه اشاره کرد و گفت: توافقات با امارات و بحرین، نقطه مهمی در منطقه بوده و نشانه‌ای برای آینده‌ای بهتر به شمار می‌رود.

او در ادامه افزود: توافقات با امارات به حساب منافع فلسطین نخواهد بود و فلسطینی‌ها باید به دون شرط، به میز مذاکرات بازگردند.

وی در ادامه افزود: اسرائیل افتخار دارد که با امارات و بحرین رابطه دوستی دارد. او همچنین با اشاره توافقنامه صلح موسوم به ابراهیم، از بازگشت هماهنگی میان اسرائیل و فلسطین در زمینه‌های امنیتی و اقتصادی استقبال کرد.

از سوی دیگر، «عبداللطیف الزیانی» وزیر خارجه بحرین از اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها خواست تا بار دیگر بر سر میز مذاکرات بنشینند.

الزیانی گفت: ملت‌های منطقه مایل به صلح و امنیت بوده و همگان خواهان راه حلی برای درگیری‌های اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها هستند.

گفتنی است جلسات گفتگو‌های منامه امروز، یکشنبه پس از مشارکت ۴۲ کشور و بیش از سه هزار متخصص در امور سیاسی در منطقه خاورمیانه به پایان رسید.

این گفتگو‌ها در چارچوب چالش‌های امنیتی که منطقه با آن روبروست، صورت می‌گیرد. این در حالی است که تلاش‌های بین المللی نیز در راستای مقابله با کووید-۱۹ در حال اجراست.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها