توصیه دیپلمات سابق هندی به اروپایی‌ها درباره ایران

کد خبر: 1037510

یک دیپلمات هندی به کشورهای اروپایی حاضر در برجام توصیه کرد به جای پیچیده‌تر کردن مسائل حول برجام برای رفع تحریم‌ها علیه ایران تلاش کنند.

توصیه دیپلمات سابق هندی به اروپایی‌ها درباره ایران

خبرگزاری فارس: یک دیپلمات سابق هند روز دوشنبه در توییتی به تروئیکای اروپا حاضر در برجام توصیه کرد در فکر بهبود اوضاع برجام و رفع تحریم‌های ایران باشند.

«ام کی بادراکومار» سفیر سابق هند در ترکیه و ازبکستان طی توییتی در این زمینه خطاب به طرف‌های اروپایی حاضر در برجام (انگلیس، فرانسه و آلمان) نوشت: «اروپایی‌ها با طرح خواسته‌هایی که نه توانایی اجرای آن‌ها را دارند و نه به آنها مربوط است، تنها وضعیت موجود را پیچیده می‌کنند. اروپایی‌ها باید روی کووید-19 تمرکز کنند، آن‌ها می‌توانند با ترغیب بایدن به رفع تحریم‌ها و بازگشت به برجام مفید واقع شوند.»

توییت این دیپلمات هندی در واکنش به موضع گیری‌های تازه اروپا و پاسخ‌های ایران است. «هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان روز شنبه گفت کشورش به دنبال یک جایگزین و توافق هسته‌ای گسترده‌تر با ایران است زیرا به ادعای او توافق فعلی دیگر کافی نیست.

دولت آمریکا اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ از این توافق خارج شد و ضمن اعمال تحریم‌های متوقف شده ذیل این توافق، تحریم‌های دیگری علیه ایران وضع کرد. تروئیکای اروپا (آلمان، بریتانیا و فرانسه) علی‌رغم مخالفت‌های لفظی با خروج آمریکا از برجام به وعده‌های خود برای جبران آثار این خروج عمل نکردند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها