مسکو به آمریکا: تحریم‌های غیرقانونی ایران را لغو کنید

کد خبر: 1037902

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه تحریم‌های آمریکا علیه بخش نفتی ایران را «غیرقانونی» خواند و خواستار لغو آن‌ها و بازگشت شرایط عادی به بخش تولید و صادرات نفت ایران شد.

مسکو به آمریکا: تحریم‌های غیرقانونی ایران را لغو کنید

خبرگزاری فارس: «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه گفت آمریکا باید تحریم‌های غیرقانونی علیه بخش تولید نفت ایران را لغو کند. وی افزود مسکو هنوز شاهد اقدامی در این جهت از سوی آمریکا نیست.

به گزارش خبرگزاری «ریانووستی»، این مقام روس گفت: ایالات متحده باید تحریم‌های غیرقانونی خود را که مانع فعالیت طبیعی بخش نفتی ایران و کل بخش انرژی این کشور است، بردارد. ما هیچ نشانه‌ای دال بر این که واشنگتن آماده این کار است، شاهد نیستیم.

ریابکوف افزود: بیایید امیدوار باشیم که در این بخش هم سال آینده دستکم به صورت نسبی شاهد شرایط عادی باشیم.

دولت ترامپ در اردیبهشت ۹۷ به صورت یکجانبه و علیرغم پایبندی ایران به توافق هسته‌ای، از برجام خارج شد و از آن به بعد، تحریم‌های گسترده‌ از جمله تحریم‌ها علیه بخش انرژی را به امید وادار کردن ایران به موافقت با مذاکره مجدد با آمریکا و همچنین یک توافق مورد پسند ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی ایران وضع کرده اما این سیاست «فشار حداکثری» نه تنها نتیجه‌ای در برنداشته است بلکه تهران پس از بدعهدی طرفین اروپایی برجام، شروع به برداشتن گام‌هایی در جهت کاهش تعهداتش در قبال توافق هسته‌ای کرده است.

اخیراً هم نمایندگان مجلس شورای اسلامی در چارچوب گام‌های کاهش تعهدات هسته‌ای و نامه رئیس‌جمهور ایران به کشورهای اروپایی و در پاسخ به روند اقدامات خصمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران و همراهی کشورهای اروپایی طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را به تصویب نهایی رساندند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها